Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

T-SHIRTLOUNGE.DK - hvordan får vi en bedre konvertering?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino-brugere.

Jeg håber, at I vil hjælpe os:)

Vi startede www.t-shirtlounge.dk i januar måned.

Vi markedsfører os igennem google adwords, forummer, pressemeddelser, samt bannerannoncer hvor vi køber visninger på forskellige portaler. Vi har  har dog haft problemer med, at vores konverteringsrate har været for lille. Er der nogle der kan se, hvad det er, vi gør forkert?

Mvh.

Jacob Engmann Kristensen

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:02
Hejsa,

Har lige set jeres hjemmeside og den ser supercool ud!

Men i har udfordringer med jeres konverteringsraten, den er for lille! -hvor lille er den? og i forhold til hvad er den for lille?? Normalt er den meget lille!

Må jeg være lidt hård ved jeres butik, så kommer her lidt konstruktiv ris, som i kan bruge fremadrettet. Ud over nogle fede T-shirt hvad er der så fedt ved jeres butik! I mine øjne ingenting, det er en butik på nettet som alle andre. Så det er selve indholdet der skal sælge og ikke butikken. Og så har i fat i den rigtige del. Der skal reklame til. I skal ud og vise jeres t-shirt frem. I skal have tilladelse til at være tilstede i centre (med det rette profil), strand, Diskuteker (kunne få alle bartenderne til at have jeres T-shirts på), Torvedag osv osv. Evt få en forhandler af dem! 

Men mit input (har set det virker) er, at varen skal ud til kunderne, så de kan se mærke og føle varen, så skal kunderne nok kommer ind i butikken på nettet og handle.

God fornøjelse

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:55

Et lynhurtigt kig afslører, hvad jeg vil vurdere som en del af problemet: Alt det gode er "below the fold".

Selv på min 22" skærm er det kun øverste række produkter, jeg kan se på min skærm. I spilder ganske enkelt enorme mængder plads væk på topbanner m.m. Og på en 17" går det HELT galt.

Næste problem er, at I har gjort alt, hvad I kunne for at skjule "Bestil" knappen. Hvorfor skal jeg lede efter den? Og hvorfor er også den gemt så langt ned på siden?

Når jeg så har fundet "Bestil", skal jeg igen lede længe for at finde det lille "Klik her for at betale". Hvorfor skrive det med blå tekst på blå baggrund? Hvis dte var en butik i det virkelige liv, ville I vel næppe gøre en indsats for at skjule kasselinien?

Når jeg når frem til adresseindtastningen, mødes jeg med mulighed for at logge ind. Det er vores erfaring, at det skræmmer mange "usikre" nethandlere væk - også selvom det ikke er et krav for at handle. Folk oplever det som et krav... Find en anden og mindre dominerende placering til den funktion - eller styr den med en cookie.

Hvad siger jeres trackingsystem om, hvornår i processen kunderne forlader jer? Jeg vil næsten æde min gamle hat på, at mange forlader jer under udtjekningen?

Et godt råd: Hvis I ikke ville gøre det i en almindelig butik, skal I heller ikke gøre det i en netbutik. Naturligvis undtaget de punkter, hvor der vitterlig ER en forskel på net og "den virkelige" verden. Derfor: Gør det synligt, som kunderne har brug for - og spar på topbanner etc. Det sælger ikke noget i sig selv...

Det er en evig proces at forbedre konverteringsrater - men I er nødt til at tage fat i de væsentligste forhindringer først - og det er at fjerne de forhindringer, jeg startede med at nævne. Tag altid afsæt i, at en shops kunder er dummere, mindre IT-mindede og temmeligt tumpede. Gør I det, når I et større publikum.

God fornøjelse! 

Tilmeldt 13. Apr 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 01:12
Det er da en meget køn hjemmeside, men hvorfor er titelfeltet på forsiden ikke udfyldt med noget relevant beskrivende?

Og så det allerværste. Normalt sidder jeg ikke og tjekker andre folks hjemmesider for f.eks. SQL.injections (mere). Af en eller anden grund kom jeg til det på jeres og ved du hvad der kom ud ? Det gjorder dette:

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''''9'''' ORDER BY titel'' at line 1

Det skal I få jeres leverandør til at fikse. . .hurtigt og uden beregning.

:-)

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 06:38
Normalt er det fedt med modeller - MEN, når modellerne ikke smiler og ser absolut uprofessionelle ud, så kan jeg mærke at jeg "stejler" på produktet. Derfor - skal du bruge modeller, så brug proffer - og en fotograf som kan arbejde med proffer - det vil nok gøre en forskel og give siden et løft! :)
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 10:02
Jeg må tilslutte mig Mette

Jeg var ved at hoppe fra ved første øjekast på den (ikke smilende model) derudover synes jeg det er en super cool shop, men synes også i spilder for meget plads i toppen af siden på banner og andet ligegyldigt, kom til sagen og vis brugerne det de vil se, nemlig T-shirts. Desuden synes jeg også at den funktion på betalingssiden hvor man kan logge ind skræmmer en lidt, selv om det ikke er et krav.

Men ellers som sagt en cool shop. Held og lykke med den.

Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:07
Først og fremmest mange tak for de mange svar og guldkorn:) Jeg beklager det sene svar.

Claus:

Vores konverteringsrate ligger på ca. 2% og er simpelthen for lille i forhold til hvor meget det koster os at købe bannerannoncering, hvor man betaler pr. visning (som er den eneste form for annoncering på de sites vi annoncerer på). Det kan selvfølgelig godt være, at det er os der annoncerer på den forkerte måde (eller for dyrt). Har I nogle ideer til annoncering udover bannerannoncering, adwords, pressemeddelse og forummer?

Vi har fokuseret meget på at få kunderne til at kigge på indholdet af vores hjemmeside, da vi sælger T-shirts fra mærker, der ikke er kendt i Danmark, hvilket gør at kunden skal købe T-shirten udfra hvordan den ser ud og ikke udfra hvad den hedder. Derfor har vi placeret T-shirts på forsiden.

Mht fysisk reklame, har vi valgt udelukkende at fokusere på online markedsføring - specielt eftersom vi har gennelæst Martin Thorborgs E-pusper hvor han også kommer med sin mening om at offline markedsføring ikke passer med online salg - dette har udfra vores erfaring vist sig at være rigtigt.

Thomas R:

Mht at topbanneret er for stort, kan jeg 100% følge dig og har allerede sat vores grafiker til at gøre det mindre. Desuden fjernes vi velkomstteksten, således at man automatisk ser T-shirtsene når man åbner forsiden. Tror du ikke at det kunne hjælpe ? Vi har også igang med at finde ud af hvordan vi retter det "klik her" tekst til sort istedet for blå. Jeg vil snakke med vores hjemmeside leverandør og finde ud af om det kan lade sig gøre at gøre login funktionen mindre dominerende.

KalleBalle:

Hvad mener der med titelfelt?:) Jeg har lige sendt den error i SQL syntax videre til vores programmør, men hvad betyder det for sitet? Er ikke så teknisk anlagt:)

Mette og -Tommy-:

I har faktisk ret i, at vores model ser alt for sur ud, jeg har snakket med min kompagnon om det, og vi har snakket om at cutte hovedet af ham, tror I ikke at det kunne være en god løsning? Så kan det være at kunderne også fokuserer mere på T-shirten.

Igen tak for alle de gode svar:)

Tilmeldt 13. Apr 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 13:45
Hej Jacob

Det med titelfeltet har en vis betydninge for søgemaskinernes indeksering af din side. Det er indholdet i IE''s faneblad om siden. Hvis du kigger i kildekoden så finder du <title>Tøj og bukser</title> eksempelvis.

Fejlen i SQL kan i yderste tilfælde betyde, at en skummel person kan afvikle forespørgsler på serveren, som kan nedlægge hele databasen.

;-)

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:49
Prøv at lave et par billeder uden hoved og smid herind, så kan vi måske hjælpe med at vurdere :)
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 17:48
Hvis du cutter hans hoved skal du også cutte hans mimik - for det ser dumt ud, at han stå med 50% af armene i vejret og den anden halvdel kan du bare ikke se

Hvorfor ikke rykke (som de andre siger) Bestil knapper op i toppen af siden, så er det lettere at se (og dermed lettere at bestille varen)

Hvorfor ikke på forsiden ændre teksten fra "se mere" til "bestil" - tror også det giver en højere konvertering

Derudover skal du droppe alt dit PPC-annoncering - og dermed gå over til PPA-annonceringer evt. gå igennem et annoncenetværk. Ved at spreadshirt tidligere har kørt en kampagne hos mm medier.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)