Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende moms

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er løbet ind i et lille problem, som jeg håber I kan hjælpe med. Det drejer sig om at jeg har et lille enkeltmandsfirma og i marts. 2005 skiftede jeg regnskabsystem og nu har jeg lige fundet ud af at moms, indtægter og udgifter ikke er kommet med i regnskabetsåret for 2005 i det nye regnskabssystem. Dvs. at januar og februar 2005 ikke er bogfrt nogle steder . Hvad skal jeg gøre for at SKAT ikke beskylder mig for at snyde ? Det drejer sig om cirka 45.000 i moms og 120.000 i overskud som ikke er kommet med,

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:52
Hej!

Hvordan kan det lade sig gøre?

Er der ikke lavet en åbningsbalance fra gammel til nyt system?

Er det 2005 og ikke 2006 du mener?

/Peter

Tilmeldt 8. Jul 07
Skrevet kl. 12:45
Hej,

tak for svar. Nej, vi snakker om 2005 og ikke 2006. Jeg har først opdaget fejlen i forbindelse med regnskabsåret 2006, fordi vi kunne ikke få det til at stemme. Det som er sket i 2005 er at jeg skiftede regnskabssystem som tidligere var kørt lavet i Excel og kom over i Sumsummarum, og derudover skiftede jeg også computer, derfor skete fejlen.

På fårhånd tak for svar

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32
Hej!

Ja...det kan hurtigt gå galt, når man bruger Excel til regnskaber.

Har set det gang på gang.

Jeg ville lave en efterregulering af moms for 2005 og få selvangivelsen

rettet for 2005.

/Peter

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:15
Dato: 09-07-2007 13:32:15
Forfatter: Peter - Revisor
Hej!

Ja...det kan hurtigt gå galt, når man bruger Excel til regnskaber.

Det er ikke gået galt fordi man har brugt Excel til regnskaber, men fordi det regneark der er lavet ikke var lavet godt nok. Har før brugt Excel til regnskab og det har kørt fint.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12
Hej

Her er jeg så ikke enig med dig.

Excel har altså bare ikke de faciliteteter, som et tradionelt regnskabsprogram har, og tro mig, jeg taler af erfaring, og jeg har da ihvertfald de første 10 eksempler på, hvor galt det kan gå, selvom regnearket har været udmærket sat op med formler mv.

Seneste eksempel er en Amino bruger, som det er gået helt galt for, hvor regnskab selvangivelse mv. skal rettes.

Du er så åbenbart en af de få, som har formået at tage højde for alle facetter i Excel contra tradionelle regnskabs-

systemer!

/Peter

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:10
Peter - der har du ret... som ½ regnskabsuddannet så vidste jeg hvordan jeg skulle bruge Excel til regnskabet..

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 8. Jul 07
Skrevet kl. 21:52
Tak for jeres svar. Kan man bare ringe op til SKAT og forklare problemet eller skal man have fat i en revisor?

Tak

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08
Hej!

Hvis du selv har styr på det, så tag en dialog med SKAT.

Hvis ikke, lad din rådgiver/revisor klare det for dig.

/Peter

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Jul 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:24
Få banken til skrive nogle udskrifter ud.Og er der ik sket registrering gennem her så tal med dem har du ik snydt så vil du heller blive mistænkt for det.
GRC
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)