Hej Aminoer Jeg administrerer en hjemmeside for en restauration og er nu begyndt at kigge lidt på hvordan vi optræder på google. Desværre dukker der lige nede under os en gammel hjemmeside op. Det er en hjemmeside med selvskabsbooking, billede af restauranten og ikke mindst forkerte kontaktoplysninger. Den er lagt ud på den tidligere administrators hjemmeside som reference. Er selvfølgelig interesseret i at få siden fjernet, men hvordan griber jeg det an? Ved fra tidligere at han kan være lidt tung at danse med, da det kostede mange kræfter at få overdraget domænet. Derfor vil jeg gerne være velforberedt når jeg ringer til ham, især på hvordan vi står rent juridisk? Hvad siger jeg til den besværlige webmaster? Med venlig hilsen Peter |
Få gammel hjemmeside fjernet fra nettet
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Evt. kan han få lov til at vise et billede af hjemmesiden dog uden kontaktoplysninger osv. |
Den godkendelse har jeg. Problemet er, at det ikke er den nuværende ejer der har betalt for den hjemmeside han har liggende. Det kunne måske få han til at stejle. Hvad gør jeg hvis han siger at det ikke kan komme på tale? Ved godt vi allerede er i et senarie der forhåbentlig ikke komme på tale, men hvad nu hvis? :) |
Hvis han nægter at fjerne siden, kan man jo anlægge det syn at han uretmæssigt forsøger at tiltrække sig trafik ved at "snylte" på en andens varemærke/firmanavn. Jeg mener derfor vi er ovre i noget der ligner uretmæssig brug af andres varemærke. Der er dog et ordsprog der siger at man kommer længere med andre, honning end med eddike.Selvom du har hørt at han er tung at danse med, er det andres oplevele, så prøv alligevel at få ham til at forstå problemstillingen og høre hvornår han evt. vil kunne have den pillet af. |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)