Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg som kvinde ind i din bestyrelse?

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor er det lige I tror, jeg er fortaler for kønskvoter? Hvor ser I det?
Jeg skriver flere gange i denne tråd, at jeg ikke bryder mig om kønskvoter, men at jeg ikke kender andre redskaber, der har vist sig effektive. Har I gode idéer til hvordan man udligner forskellen, kunne det være interessant at høre dem.

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Hej igen Brita

Hvis du er journalist, hvordan kan det så være, at du ikke er bedre til at kommunikere dit budskab?

Hvis du gennemlæser dit først eindlæg, ville du kunne se, at det hele drejer sig om dine forældrekompetencer.

Jeg er ikke uddannet journalist, men kender flere, der er.

Tror bare du skal ud i verdenen og prøve dig frem.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Camilla Grønberg:
Hvis du er journalist, hvordan kan det så være, at du ikke er bedre til at kommunikere dit budskab?

Skulle lige til at skrive det samme!

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er interessant, hvad det er, der tricker så mange af jer, at jeg får det ene angreb efter det andet.

Tror I nu ikke på, at jeg er journalist eller hvad er det, I prøver at skrive? 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brita Starcke:

Det er interessant, hvad det er, der tricker så mange af jer, at jeg får det ene angreb efter det andet.

Ja, er det ikke sjovt! Som Journalist, hvad tror du så det er ved din kommunikation, der gør at folk reagerer som de gør! Er vi alle idioter, eller kunne du godt blive bare en lille smule bedre til at få dit budskab frem?

Brita Starcke:
Tror I nu ikke på, at jeg er journalist eller hvad er det, I prøver at skrive?

Jeg tror ikke der er nogle der har sat spørgsmålstegn ved, om du er journalist eller ej. Det er mere at vi er forundrede over kvaliten af det du skriver i forhold til at du er journalist.

 

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Brita Starcke:

Det er interessant, hvad det er, der tricker så mange af jer, at jeg får det ene angreb efter det andet.

Tror I nu ikke på, at jeg er journalist eller hvad er det, I prøver at skrive? 

Du har fuldstændig ret, du skriver intet om at du er fortaler for flere kvinder i bestyrelser, eller at du bruger dine forældre kompetencer som et grundlag for at du kunne udgøre en god bestyrelse!

Dog antyder du i alle dine indlæg at du enten er ligeså god som folk med erhvervserfaring fordi du har passet børn eller som du i et indlæg ovenover skriver om hvilke andre metoder der er i forhold til at få flere kvinder i bestyrelserne.

Behøver der virkelig at laves indgreb i forhold til at have flere kvinder i bestyrelser? - Jeg vil sku da selv bestemme hvem der sidder i min bestyrelse. Hvis der er to kandidater til en plads, en kvinde og en mand, så vælger jeg den jeg mener kan give flest penge i kassen LIGEGYLDIG køn!

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brita

Tak for din 1 stjerne...

Den har jeg ikke fortjent.

Jeg tror da på, når du siger du er journalist, jeg undrer mig bare over din evne til at kommunikere dit budskab tydeligt.

Man bruger altså ikke stjerner til den slags på amino.

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Ja, er det ikke sjovt! Som Journalist, hvad tror du så det er ved din kommunikation, der gør at folk reagerer som de gør! Er vi alle idioter, eller kunne du godt blive bare en lille smule bedre til at få dit budskab frem?

Jeg tror, ikke så meget det er min evne til at få mit budskab frem. Faktisk tværtimod. Jeg tror, mange bliver provokerede fordi, jeg problematiserer, at bestyrelserne i dag næsten udelukkende består af mænd. Et faktum mange på Amino næsten pr. automatik forsvarer. 
Jeg gætter på, at fortalerne for, at kvinder fik stemmeret i sin tid mødte en lignende modstand. :) 

Jeg var helt forberedt på, at jeg ville provokere nogle, men jeg skal nok lige summe over, hvad grunden er til, at det virker så kraftigt, at nogle debattører får lyst til at angribe mig på et næsten personligt plan.

 

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes altså ikke det handler om, om kvinder skal være i bestyrelser eller ej.

I min virksomhed vil jeg vælge de bedst egnede og dem jeg har bedst kemi med.

Og tænkt engang jeg er kvinde selv Smile

Syntes man skal have lov til selv at vælge ens egen bestyrelse.

Tro mig en bestyrelse kun med kvinder, ville aldrig gå godt.

Ikke engang halv/halv.

Har arbjedet på en arbejdsplads, hvor der kun var kvinder og det var en værre hønsegård.

Interne grupperinger, konkurrencer, mobning osv. osv.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Brita,

Hvad er det ved en bestyrelsespost der tiltaler dig, eller trækker i dig? Er det "bare" for at få det på CV'et, eller er der noget specifikt der interesserer dig ved arbejdet?

Hvis jeg skulle ud og lede efter et eller flere bestyrelsesmedlemmer, ville jeg se på to ting. Kompetencer og netværk. Jeg kunne faktisk leve med at et enkelt bestyrelsesmedlem ikke helt havde kompetencer på det niveau som jeg ledte efter, hvis det derimod var en super netværker.

Jeg har tidligere haft et bestyrelsesmedlem, som havde et meget stort netværk, og denne person skaffede ordre som selv en god sælger ikke havde skaffet. Ganske enkelt fordi vedkomne kendte beslutningstagere i mange virksomheder, og udnyttede det.

Kvinder er iøvrigt ret gode netværkere :-)

Mvh Carsten


Side 4 ud af 6 (53 indlæg)