Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk kontrol i tolden???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg er så småt ved at begi mig ind på importområdet, og har bestilt (og betalt) en "sampleorder", som bliver sendt til DK med fly fra Kina.

Leveringen skulle, ifølge leverandøren, tage 10-16 dage.

Det er 20 vareprøver til i alt en værdi af ca. 6000 kr. - og jeg er endnu ikke reg. som importør eller momsreg.

Dette er min første "bestilling" og mere for lige at erfare hvordan det foregår. Pakken bliver sendt til min private adresse, nøjagtig som skulle jeg sende en pakke i DK.

Nu er jeg så kommet i tvivl om den (pakken) bliver stoppet i tolden automatisk eller om jeg selv, når pakken er nået mig, skal oplyse om indhold, toldafgift m.m.? Og om jeg overhovedet skal det, når beløbet er så lille og det er første og eneste gang? Jeg synes jeg på et tidspunkt har læst at man skal over et vist beløb for man skal, men er meget i tvivl.

Om de kun foretager stikprøvekontrol eller hvad der i det hele taget sker/skal ske...

Håber nogle af jer kan hjælpe mig..

Kenneth Madsen http:/www.dubuy.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 18:40
HJvor får du det leveret til, og hvem transporterer det fra havnen til din adresse? De sidste vil typisk stå for indfortoldning, og skal derfdor have alle papirer på varerne.
Fra Herning
Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 19:26
Hej Jesper

Jeg får varerne fløjet hjem med UPS.

Har det nogen betydning?

Mvh

Kenneth

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 20:56
UPS kan og vil formentlig stå for indfortoldningen. De skal nok give lyd fra sig hvis de har brug for info.
Fra Herning
Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 21:07
Hej Jesper

Kan du prøve at forklare mig det...

Jeg er som sagt "bare" en privatperson, som måske starter noget om i løbet af efteråret. Pt. er jeg altså endnu ikke hverken momsreg., importreg. eller har noget CV/SE nr.

Vil pakke blive åbnet af UPS? Af told? eller foretager de kun stikprøver?

Hvad med moms?

Hvordan afgør de hvad jeg skal betale?

Hvad tror du jeg kan forvente at skulle betale, når de 20 varer til sammen har kostet mig 900USD + forsendelse?

Jeg håber du vil være behjælpelig med at besvare ovennævnte og evt. kort beskrive hvad jeg kan forvente "kommer til at ske".

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 21:17
Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:52
Der vil hos UPS typisk ske det, at de indfortolder i deres navn og laver et udlæg. du kommer til at betale for en indfortoldning og udlæg til told/moms...du betaler sikkert deres ting pr efterkrev ved levering, da de ellers hænger på told og afgift.

/Glenn

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 01:54
Men det er godt nok det langsomste fly fra Kina nogensinde 

/Glenn

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 08:30
Dato: 08-07-2007 21:07:20
Forfatter: kenneth
Hej Jesper

Kan du prøve at forklare mig det...

Jeg er som sagt ''bare'' en privatperson, som måske starter noget om i løbet af efteråret. Pt. er jeg altså endnu ikke hverken momsreg., importreg. eller har noget CV/SE nr.

Vil pakke blive åbnet af UPS? Af told? eller foretager de kun stikprøver?

Hvad med moms?

Hvordan afgør de hvad jeg skal betale?

Hvad tror du jeg kan forvente at skulle betale, når de 20 varer til sammen har kostet mig 900USD + forsendelse?

Jeg håber du vil være behjælpelig med at besvare ovennævnte og evt. kort beskrive hvad jeg kan forvente ''kommer til at ske''.

Hej Kenneth,

UPS, vil på vegne af toldmyndighederne nok åbne din pakke, og kigge på indholdet. Udfra hvad indholdet er, så slår de op i SKAT tarrifsystem for, at finde den toldsats det skal fortoldes med. Du skal så betale told for varens pris + told. Derudover så lægger de 25% moms på.

Regnestykket kommer altså til at se således ud: ((varens pris + fragtpris) * (told tarrifsats))*(moms)

Du kan evt. selv gå ind på SKAT''s hjemmeside og slå tarrifen op.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 12:37
Du kan få det toldpositions no. som producenten har brugt på produkterne er sikert nævnt i din faktura, da Kineserne skal bruge dette til at lave en udførselsangivelse i den anden ende, Nummeret kaldes også HS code internationalt, så kan du som nævnt slå told op på SKAT´s hjemmeside.... det vildt kedeligt stof, lad tingene gå sin gang...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)