Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura uden at være momsregistreret

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, det ser ud til i er sikre i jeres sag - så jeg vælger lige at lægge mig.. Det kan sku godt være i har ret alligevel hm..Tongue Tied

 

Jeg må vist hellere lige læse op på "honorarmodtagere" en dag jeg har lidt tid i overskud..! Så vender jeg lige tilbage Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46459
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ex bare tænke på bestyrelseshonorar - det skal man jo ikke registrere virksomhed for, og det kan sagtens være over 50.000 tilmedSmile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er satme pineligt for mig det her :-) Men hva pokker, man kan jo ikke vide alt ;-)

 

Jeg læste lige lidt mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1716017&vId=201738

I har ret.. Til mit forsvar skal det dog siges, at jeg aldrig har haft en kunde der arbejdede indenfor reglerne om honorarmodtager..

 

For bestyrelsesarbejde mener jeg det er a-indkomst med indeholdelsespligt af a-skat og ambidrag mv. er det ikke? Det kan dog godt være, at det ikke alle dage har været sådan - men jeg mente der var noget om det og der står følgende på SKAT's hjemmeside:

"Det fremgår af KSL § 43, stk. 2, litra a, jf. KSLbek. § 18, nr. 1, at godtgørelse for medlemsskab af eller som medhjælp for betyrelser, udvalg,kommissioner, råd og lignende er A-indkomst.

Ud over A-skat skal der tillige indeholdes AM-bidrag, jf. KSL § 49 A, stk. 2, nr. 7 ."

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=112711

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46459
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo bestyrelses arbejde vil ofte være A-indkomst - men kan sagtens ha mere konsultations forhold og være rent honorar - men udgangspunktet er jo altid, at for betaler e A skat - hvis det kunne være muligheden langt det nemmeste, og vil man ikke lige mene man kan snyde lidt - så burde det ikke gi forskel i skattebetalingen i forhold til honorar

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, så lang tid bestyrelsen er ærlige og selvangiver så er der ingen ko på isen - så får SKAT penge uanset.

 

Men hvis det er a-indkomst som udgangspunkt, så mener jeg også det er virksomheden der bærer det økonomiske ansvar såfremt det viser sig, at bestyrelsesmedlemmet ikke har selvangivet alligevel.. Så jeg ville ikke tage chancen og kalde bestyrelsesarbejde for konsulentHONORAR, jeg vil sige det skal lønangives som a-indkomst Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46459
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

sikkert fornuftigt nok - men jeg tror de fleste faktisk kører via honorar - men der som ingen specielt god grund til valget - MEN det er nok vanskeligt for skat at påvise, at en bestyrelse er underlagt arbejdsgivers instruktioner osv - men tja tjo

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Dec 11
Indlæg ialt: 4
Fra  Nordfyns Webdesign Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for hjælpen. Dejligt at kunne komme her og få svar fra kompetente mennesker.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)