Kan jeg løbende udbetale skattefri rejsegodtgørelse til mig selv privat fra min firmakonto (det er ikke kørselsgodtgørelse jeg mener, men de 455 kr pr døgn), eller skal årets samlede rejsegodtgørelser blot medtages som fradrag i årsopgørelsen? Eller håndterer man dette på en helt tredie måde i enkeltmandsfirmaer?
Det kan du sagtens gøre løbende, og det vil rent regnskabsteknisk også være det mest korrekte.
Jeg foreslår, at du laver et bilag hver gang du har været på rejse, og så udbetaler beløbet så snart du er hjemkommet fra rejsen. Alternativt kan du hver måned opgøre dit rejsefradrag, og udbetale det pr. månedsbasis.
Kan jeg løbende udbetale skattefri rejsegodtgørelse til mig selv privat fra min firmakonto (det er ikke kørselsgodtgørelse jeg mener, men de 455 kr pr døgn)
Du laver et bilag, hvor du specificerer rejsen, og bogfører det i dit regnskab på samme måde, som når du bogfører andre bilag. Beløbet indgår således i din virksomheds resultat.
Beløbet skal ikke skrives særskilt på selvangivelsen.
Er givet helt korrekt at det ikke skal opgives i personligt selskab, kender ikke nok til den type - mere for andre der driver i selskabsform, er det vigtigt at huske, at for at kunne udbetale de 455 skal man dels være lønnet i selskabet, dels skal selskabet opgive det i E inkomst rubrik 48
De 455 er for fulde døgn og uden morgenmad m.m.
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER