Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i udlandet, indkøb, lager og salg i Danmark. Skat og moms?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Med fare for at det opfattes som autopilot så er det offentligt kendt at udenlandske webshops "glemmer" at afregne dansk moms men i stedet bruger taksten fra eget land hvorved prisdiff. opstår.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:34

Erik Hamre:

Jeg kan ikke se hvorfor hele virksomhedens aktivitet er i Danmark? Trådstarter kan vel bare oversætte shoppen til flere sprog og når han/hun så bor i udlandet er tilknytningen til Danmark vel marginal?

Jeg prøver lige at kopiere dette ind igen:

Er forretningsstedets almindelige formål identisk med hele virksomhedens almindelige formål, er der tale om fast driftssted.

Dette skal tolkes således, at hvis forretningsstedet i DK gør det samme, som det resten af virksomheden gør, så er der tale om et fast driftssted.

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 12:37

Tak for link Erik.

Det giver jo mening.

Dette må være dette, der er vigtigt at afgøre:

Det kan være vanskeligt at vurdere om et forretningssteds aktiviteter er af hjælpe- eller forberedelseskarakter, eller om de udgør en så væsentlig og betydningsfuld del af foretagendets virksomhed i sin helhed, at der foreligger fast driftssted.

Hvis jeg har en dropshipleverandør udenfor danmark, ville jeg ikke mene, at jeg har driftssted i Danmark. Da jeg har virksomhed og leverandør udenfor danmark.

Hvis jeg har en dansk dropshipleverandør eller dansk lager, er jeg lidt i tvivl. Da de skriver:eksempler på hjælpe- og forberedende aktivitet: Opretholdelsen af et varelager, der udelukkende skal bruges til oplagring, udstilling og udlevering.

Men jeg er lidt i tvivl, hvis nu hele forretningen henvender sig til det danske marked.

Jeg tænker om det vil have nogen betydning om jeg har et .dk domæne eller et .com domæne og om jeg har web sitet på flere sprog og dermed henvender mig til andre markeder. For jeg er ikke sikker på, hvad det er der gør, at man vurderer at danmark er driftsted.

Er der nogen der ved hvilke faktorer, der spiller ind her?

Tilmeldt 18. Jun 12
Skrevet kl. 12:44

Der kom hurtigt nogle svar.

@Tom Jensen

Moms ved salg er jeg godt klar over.

Det jeg har spurgt til var moms ved mine indkøb, samt betaling af skat af overskuddet.

@Martin E. Jensen

Hvis jeg så havde lager i fx tyskland, samt web på forskellige sprog, så ville jeg ikke have driftssted i Danmark?

Det ville være vejen frem?

For at det bliver nemmest for mig, vil jeg gerne køre hele regnskabet, skat osv. hvor jeg har registreret virksomheden og bor. (Spanien)

Tilmeldt 18. Jun 12
Skrevet kl. 12:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville lige give svar her, da vi ikke fik en endelig konklusion ang. dette med fast driftssted.

Jeg har virksomhed i Spanien, arbejder med pick and pack lager i Danmark og sælger hovedsagligt til danske kunder.

Har jeg driftssted i Danmark?

Svar fra SKAT:

En momsregistrering uden menneskelige og tekniske ressourcer (mennesker og udstyr) kan ikke medføre fast driftssted i Danmark.
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

liilii2:

Jeg ville lige give svar her, da vi ikke fik en endelig konklusion ang. dette med fast driftssted.

Jeg har virksomhed i Spanien, arbejder med pick and pack lager i Danmark og sælger hovedsagligt til danske kunder.

Har jeg driftssted i Danmark?

Svar fra SKAT:

En momsregistrering uden menneskelige og tekniske ressourcer (mennesker og udstyr) kan ikke medføre fast driftssted i Danmark.

Det forstår jeg som at mit svar (som jeg fik 1 stjerne for) var rigtig og at der ganske rigtig var tale en forhastet konklusion fra meddebatørenes side?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19

Enig Erik.

Selv det at der var en eller flere sælgere i Dk vil ikke automatisk føre til fast driftsted.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)