Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler revisor (el. lign) til start af ApS

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg står i den uheldige situation at jeg har betalt en revisor (faktisk fra Amino) for at stifte et ApS, men han har ikke formået at få det lavet - selvom jeg betalte hele beløbet en gang i august. Jeg har prøvet ALT for at få ham til at få stiftet selskabet, men det tyder på han enten har personlige problemer og/eller er ved at gå konkurs.

Jeg ønsker at stifte selskabet ud fra en (underskrevet) kontrakt, som giver mit nye selskab indtægter for et stykke over de 80.000 kr., der skal bruges til indskud.

Tidsmæssigt er jeg lidt presset, i det jeg egentlig ville have startet i august og derfor har været presset til at starte enkelte opgaver, selvom virksomheden ikke helt er startet endnu.

Er der mon nogen herinde der kan hjælpe?

På forhånd tak

Kristian Øllegaard

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian!

Tak fat i Jesper fra www.talkontoret.dk - han er super fin og rigtig dygtig langt ud over det sædvanlige... Smile

Held og lykke med det,

Martin B.

Kristian Øllegaard:
Er der mon nogen herinde der kan hjælpe?

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Fra Hørsholm
Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Nentor Communication ApS Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Jeg har læst din søgning og når jeg skriver til dig er det fordi jeg selv driver et mindre kommunikationsfirma og har været forbi store revisions firmaer som f.eks. Beierholm. Det har kostet dyrt og været en skuffende fornøjelse. I dag har jeg en utrolig god revisor der både er kompetent ogdygtig og samtidig er rimelig med sine priser. Du er meget velkommen til at ringe til mig, så skal jeg sætte dig i forbindelse med ham.

'

VH

Niels Tønning Rasmussen

Mobil 22 14 80 40

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Vil lige gøre dig opmærksom på 2 ting:

1) Selskabsloven § 35 - Indskud i andre værdier end kontanter, dvs. apportindskud, skal have en økonomisk værdi og kan ikke bestå i pligt til at udføre et arbejde eller levere en tjenesteydelse.

2) Der skal ske beskatning af indskyderen i overensstemmelse med de almindelige skatteregler ved afhændelse af de pågældende aktier.

Jeg keder slet ikke nok til din sag til at vurdere forholdene. Men der skan være et par problemstillinger....

Mvh.

Christian

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian. 

Jeg får tit spørgsmålet fra revisor - hvorfor er dette et ApS. 

Og ofte får jeg at vide at vi skal overveje at skifte status til enkeltmandsvirksomhed, i de tilfælde at der kun er en ejer. 

En revisor sagde at den eneste reelle fordel ved et ApS er en eventuel ansvarspådragelse. 

Er du gartner og brænder ukrudt af omkring en hangar og der går ild i denne og i den forbindelse futter du en F16 af, ja så er det rart du har et ApS. 

Har du besluttet dig, så tag kontrakten med i banken og lån de 80.000 og gå på nettet og opret dit selskab selv, det tager kun nogle minutter. 

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Tak for dit svar. Det kan være han har fundet ud af at han ikke kan overholde hvad han har lovet og derfor er hoppet fra. Jeg har dog alternativt et par andre aktiver jeg sagtens kunne bruge - men hvad menes der med de almindelige skattergler ved afhændelse af aktiver?

Mvh

Kristian

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej FDB,

Det var egentlig fordi jeg specifikt ikke ønsker at få overskudet overført til personlig indkomst og fordi jeg alligevel skal være medejer af et andet ApS. Derfor fortalte min (tidligere..) revisor mig at det var nemmere med et ApS. Jeg vil dog indrømme at jeg efter både at have brugt super meget tid og penge på det her ApS overvejer at droppe det og lave en enkeltmandsvirksomhed - jeg tror dog lige jeg prøver at snakke med min bankrådgiver - det kan jo være han synes det er en super ide.

Mvh

Kristian

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian. 

Hvis du bruger Virksomhedsordningen, bliver du - næsten - beskattet som ved et ApS. 

Det er noget du senere kan tage stilling til. 

Jeg har tidligere set store skattemæssige fordele ved at omdanne en enkeltmandsvirksomhed til et ApS. 

Min anbefaling - start som enkelmandsvirksomhed og se tiden an. 

Husk at have dine forsikringer i orden. 

Good Luck. 

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg er i øjeblikket på SU, og kommer til at tjene langt mere i virksomheden, end man må tjene på en SU - bliver det ikke problematisk med en enkeltmandsvirksomhed - også selvom man bruger VSO?

Mvh

Kristian

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)