Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af negativ moms. HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København SV
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg vil lige høre, jeg har drevet en enkelmandsvirksomhed på en idé som jeg troede ville falde lige ind hos kunderne,

Idéen blev "solgt" til en kunde, som havde købt for 580.000,- På min idé har jeg brugt ca. 300.000, på div. Kontoer såsom xl,stark osv.

Jeg er nu kommet til det problem, at regningerne ikke kan blive betalt pga. Kunden trak sig ud i sidste øjeblik, så nu står jeg med en gæld på lidt over 300.000,- og har indberettet til SKAT at jeg skal have ca 80.000 tilbage i MOMS.

Jeg bliver jo nød til at trække de penge ud af det for ligesom at komme det ned i gælden da det er en enkelmandsvirksomhed.

Men det jeg nu skal have svar på er, om det er lovligt at indberette 80.000 (dvs. Momsen af det købte) uden at have betalt min regning?

Jeg har ikke betalt regningerne da ideen hoppede af sporet, så står somsagt med regninger for 300.000, hvor jeg havde tænkt mig at bruge momsen der blir tilbage betalt til at dække nogle af omkostningerne.

Jeg håber i kan svare på dette.

På forhånd tak!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:16

du vel et stort varelager nu det kan du vel bevise faktura ordne i regnskab evt. har du et sted stående disse vare så du beviser du købt disse vare

du får 80.000 kr for dette vare lager

de kan nok sælges med overskud dine vare , det var i hvert fald tiltænkt , så til sidste har skat.dk overskud på moms 

men selvfølgelige beløb i den størrelse ordne kan det være mere besværligt , måske kan de sætte krav større til dokumentation af varelager

kan være derved du ikke kan få tilbage vis deres vurdering er de vurderer varelager anderledes og sikkert man kan ikke mange gange gøre det for så bliver man vurderet af skat.dk som hobby virksomhed og så må man lukke sit cvr nummer

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:24

Du skal bogføre dine regninger på fakturadatoen. Det er også den dag der tæller i forhold til momsafregning.

Betalingsdatoen har intet at gøre med momsafregningen, så du kan roligt indberette den negative moms til skat.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:50

Daniel:

Men det jeg nu skal have svar på er, om det er lovligt at indberette 80.000 (dvs. Momsen af det købte) uden at have betalt min regning?

Kort og godt, så er svaret JA!

Det er ligegyldigt, om du har betalt dine regninger, da dine leverandører jo er forpligtet til at indbetale momsen til SKAT. Det er dermed dine leverandører, og ikke SKAT, som betaler den moms, som du får tilbage.

Daniel:

jeg har drevet en enkelmandsvirksomhed på en idé som jeg troede ville falde lige ind hos kunderne,

Men når man ser på udgangspunktet for dine udgifter, så er jeg meget i tvivl, om der rent faktisk er tale om udgifter, som du overhovedet kan trække fra.

Som udgangspunkt har man jo ikke fradrag for udvikling af idéer, men udelukkende til drift og vedligeholdelse af virksomheden.

Så ud fra din nuværende beskrivelse af dit projekt, så vil jeg mene, at du slet ikke kan fradrage dine regninger - hverken momsmæssigt eller skattemæssigt.

Men for at få det afklaret 100%, så skal vi kende mere til, hvad du har købt, og hvordan du har tænkt dig at sælge det (nu hvor din ene mulige kunde er sprunget fra).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07

Moms betaler man og får tilbage også selv om man ikke har fået betalt - eller selv betalt MEN - hvis du mener, at du aldrig vil betale, så vil der jo ske det, at den der har sendt regningen sender den til inkasso, og kan du ikke betale, så vil han jo kunne begære den moms han har betalt tilbage, og jeg vil mene du så tilsvarende mister momsfradraget, hvis du slipper for selve betalingen, men det er jo en mere kompliceret affære.

Er det din hensigt at betale, har du moms fradrag.

Kunden havde vel så ikke lige købt for 580.000 kr - men vist interesse for et eller andet der kunne blive til det (ellers skal du jo efter ham for at han holder sin aftale) Om du har fradrag for ideen - dine indkøb kan jeg slet ikke vurdere - hvis det er ideen så næppe og hvis det er materialer, så ville de jo stadigt formentlig ha deres værdi og dermed bare ligge i materialer i stedet for stå i banken - og det giver ikke noget fradrag som udgift i din drift.

Er de værdiløse - så skal det så bevises, men så er vi vel tilbage til, at kunden vel må hænge på dem, hvis special fremstillede.

Hvis jeg var dig ville jeg ofre en samtale med en revisor en time - for at gå det hele igennem helt konkret, det vil koste nogle 100 kroner, men være alle pengene værd. Se OM du overhovedet har fradrag og OM momsen skal fratrækkes som ventet - i lyset af om du nogensinde vil betale regningen og i det hele taget optimere scenariet?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)