Hej alle Jeg er nu nået så langt i min virksomhed så jeg skal til at lave regnskab, dertil er jeg startet på brugen af programmet: Web-Regnskab. Nu vælter det så ind med spørgsmål.. Jeg har forstået så meget så når jeg f.eks. køber vare så skal beløbet modposteres et sted og her opstår første problem. Lad mig forklare hvordan jeg startede op, jeg startede med at købe vare ind via penge fra min private konto. Derefter fik jeg oprettet en firma konto med tilhørende dankort som jeg fortsatte mit vareindkøb på, den konto er så også min eneste firmakonto (dvs. min Bank??) De penge jeg bruger til mit vareindkøb er flyttet fra min private konto til min firmakonto løbende når der blev brug for dem. Hvordan skal jeg postere alt dette? Det virker meget forvirrende.. Håber nogen kan hjælpe, Mvh. 3dKids v. Bo Johannesen |
Hvis du har et enkeltmandsvirksomhed. Ville jeg gøre som følgende.
Du har en konto som hedder privat forbrug.
Ville jeg bogfører det på følgende måde.
Debit Varekøb
Kredit Kreditor
Når regningen betales
Debit Kreditor
Kredit på Privat forbrug