Det må jeg nok sige, det er noget af et impulskøb, og så i en tid hvor der hver eneste dag snakkes om økonomiske vanskelige tider.
Men tillykke med købet, jeg er enig med de andre i at det er et spændende køb med mange muligheder.
Efter at have læst tråden kom jeg til at tænke på en TV udsendelse som jeg har set på Norsk TV der hedder "Herskapelig Redningsaksjon". Det er optaget i England, og konceptet er at en erfaren kvinde fra restaurations- og hotelbranchen hjælper familier som har købt store palæer og mindre slotte til at gøre dem til en god forretning. Måske kan du hente noget inspiration fra disse programmer?
Du kan se dem her: http://www.channel4.com/programmes/country-house-rescue
En af de ting som de ofte gjorde var at snakke med det lokale turistkontor for at høre dem om hvilken slags turister der var mange af i området. Er det folk som gerne vil fiske? Er det folk som vil på storbyferie? Etc. Men turistkontorene har som regel også en fornemmelse af hvad der sker i lokalområdet mht. forskellige arrangementer. Måske kan du lave en aftale med et lokalt arrangement? Hvis der f.eks. er en stor udstilling eller et stævne af en slags, kan det være at der er nogen som gerne vil overnatte et sted, og det kan du jo så tilbyde.
En anden mulighed er også at lede i dit lokalområde efter virksomheder som arrangerer forskellige arrangementer, f.eks. firmaudflugter og teambuilding. Tag en snak med dem og lad dem se hvad du kan tilbyde så de ved at du eksisterer. Måske har de planer om at lave et arrangement hvor dit sted passer rigtig godt, eller at der kommer noget i fremtiden. Så er det vigtigt at de husker på dig og Kolt Højskole, og overvejer om dit sted er passende.
En sidste ting jeg vil foreslå er at at overveje at skifte navn, men måske er det bare mig. Men jeg synes at "Kolt Højskole" ikke lyder særlig spændende. Når jeg tænker på en højskole, så tænker jeg med det samme på gamle kedelige klasselokaler, beskidte vinylgulve og kolde toiletter med fliser på gulv og vægge.
Jeg synes også at man kan blive lidt i tvivl når man kigger på din hjemmeside, om det stadig bliver brugt som højskole. Jeg synes at du bør gøre det helt klart at det ikke længere bliver brugt som skole. For hvis man tænker brylluper og den slags arrangementer, så er det bare ikke særlig romantisk at holde det på en skole (Som stadig bruges som skole). For at undgå de dårlige associationer synes jeg at du burde finde på et nyt navn og brand.
En anden ting som de også gjorde i den udsendelse jeg nævnte tidligere, var at holde nogle arrangementer gratis eller meget billigt for at få noget erfaring, om den type arrangementer passede til stedet og også for at få nogle ærlige tilbagemeldinger fra dem som brugte stedet. Hvad kan forbedres, hvilke ting synes de var rigtig godt ved at holde deres arrangement der etc. Mod at de får det gratis eller billigt, så sørg for at få lov til at tage nogle gode stemningsbilleder med hjælp fra en dygtig fotograf, imens det hele er i gang, og brug dem på din hjemmeside og i din markedsføring. Få også nogle udtalelser fra nogle af gæsterne og smid dem på hjemmesiden.
Jeg synes det er et vildt spændende projekt, og jeg håber virkelig at du vil opdatere os herinde med hvordan det går med projektet. (Måske skulle du lave en blog om hele projektet? Det kunne også være en måde at markedsføre sig på)