Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd og ideer modtages med kyshånd.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 70
Fra  DJroom.dk Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karina

Jeg har selv stået i din situation og vil derfor gerne give dig mit syn på sagen vedr. dit domæne-valg.

Fordele ved ordet "billig" i et domæne:

• søgemaskine venligt, da mange søger på f.eks. "billig shampoo"

• navnet giver et stærkt indtryk af, at varerne i denne butik er billigere end andre steder (og tiltrækker på den måde meget trafik, men ikke nødvendigvis kvalitativ trafik)

Ulemper ved domænet "billig" i et domæne:

• dine priser SKAL ALTID være billigere end konkurrenternes, ellers bliver kundernes forventning ikke indfriet (og konceptet falder til jorden)

• med domænet "billig" markedsfører du dig på prisstrategi, hvilket ikke altid er en fordel for dig selv (lav avance)

• du kan få problemer med dine leverandører, som sikkert med stor sandsynlighed ikke bryder sig om, at have sine eksklusive produkter i en butik, der hedder Billig...dk

Fordele ved domænet "helseraad.dk"

• man forbinder straks navnet med kompetence og vejledning, hvilket er det de fleste søger, når de køber sådanne produkter

• indeholder siden mange råd og vejledning omkring dine produkter, kan du skabe tætte relationer til kunderne trods distancen

•  forholdsviskort og let at huske

Ulemper ved domænet helseraad.dk

• navnet signalerer mere rådgivning og hjælp, end salg af helse produkter - det kan være et problem

• forvirring omkring navnet, som udtales "helseråd.dk" - men staves helseraad.dk

Summasummarum; Jeg synes du skal lave en brainstorm sammen med din mand og se, om der kommer nye foreslag op. Alternativt kan I også søge på undelandske sider, og se om I kan finde inspiration til et domæne der.

Held og lykke med den kommende butik :-)

Med venlig hilsen
Thue Nielsen

Med venlig hilsen
Thue Nielsen

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:15
Hej Thue!

Tak for dine overvejelser, jeg er i fuld gang med at brainstorme.

Det er en rigtig flot hjemmeside/netbutik, du har.

Hvis du har tid må du da meget gerne fortælle en lille smule om din egen butik. Hvor længe har du haft den, kan du leve kun af den, hvad har du gjort/gør for at markedsføre den.?

Og hvis det ikke er oplysninger, du vil dele med offentligheden er det også helt okay.

Men selv som kvinde synes jeg, at den ser virkelig "fristende" ud og kunne sagtens finde på, at finde en ting i den, når et af de mandlige medlemmer i familien står og skal have en gave.

Hilsener igen!

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 01:10
Dato: 07-07-2007 09:42:03 Forfatter: Karina

Dog er der en ret streng markedsføringslovgivning, jeg skal holde mig indenfor (kosttilskud må ikke sælges ikke markedsføres til behandling eller forebyggelse af sygdomme eller sygdomssymptomer) selvom mange af de, kosttilskud, jeg gerne vil forhandle rent faktisk kan forebygge/ være med til at behandle sygdomme.

Derfor er det også lidt svært at skulle holde på sin viden omkring kosttilskud, men jeg vil klart holde mig indenfor lovens rammer.

Den største  hurtle er klart, at få min webshop markedsført, så kunder, der køber cremer, kosttilskud,  økologiske sæber o.lign. bliver bekendt med min hjemmeside (Billighelse.dk)

Mange hilsener Karina.

Du skal være opmærksom på at det er et marked med meget hård konkurrence du bevæger dig ind på, det bliver ikke nemt at optimere siden så du bliver fundet i de organiske resultater i søgemaskinerne, og adwords må ikke henvise til noget der minder om lægemidler.

Jeg tror du skal prøve at optimere din side til de enkelte produkter, og skrive udførligt om hvert eneste produkt, og så sørge for at ordet billigt er at finde på siden, så er der en mulighed for at du vil blive fundet af dem der ved lige præcis hvad de søger og som er ude efter en god pris.

Hvis du så i øvrigt behandler dine kunder godt er der jo gode muligheder for at de vender tilbage og ser hvad du ellers har at byde på.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:07
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)