Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmakørsel i privat bil, forsikring?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Østbirk
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 101
Fra  Monbjerg Pil og Print Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Læste et indlæg i dag om bogføring af firmakørsel.

Kom til at tænke på en pasus i mine forsikringsbetingelser hvor der står den kun gælder til privat brug. (Codan)

Er det et reelt problem? eller skal der en anden forsikring til for at køre firmature i den private bil, så det kan trækkes fra.

Hilsen

Lars

monbjergpil.dk Posca - Molotow - hobbymaterialer - Sten - Fossiler

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:37

Skattefradrag er ikke afhængig af dine forsikringsforhold.

Du bør dog undersøge med dit forsikringsselskab, om du reelt er forsikret, når du kører erhvervsmæssigt.

Fra Østbirk
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 101
Fra  Monbjerg Pil og Print Skrevet kl. 21:58

Codan har sikkert ikke adgang til skatteforhold, så de ville jo nok ikke finde ud af det.

Som jeg ser det er man ikke forsikret ved firmakørsel, det er jo noget man skal være opmærksom på hvis uheldet er ude. Der kunne jo være andre amino brugere som har samme klasul i deres forsikringer.

Kører ikke selv firmakørsel i min private bil, men det kunne jo ske. Ringer til Codan i morgen og hører hvad de siger.

Det var mere en tanke, nu er jeg blevet nysgerrig.

Hilsen

Lars

monbjergpil.dk Posca - Molotow - hobbymaterialer - Sten - Fossiler

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:21

Ja, det er jo netop, hvis uheldet er ude, at problemet opstår. Afhængigt af dit erhverv, selvfølgelig.

Hvis der kun er tale om alm. personkørsel er problemet nok ikke eksisterende, men kører du galt med en større omgang erhvervsmæssigt gods, så kunne det måske blive et problem.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 03:10

Hej
Jeg ved at man skal have et andet forsikring det heddet fragtbrevforsikring hvis man køre med erhver vare .. Og man skal også sige hvis man kører med sin ejen vare eller andres vare fordi det koster mere hvis man kører med andres vare....

Mvh

Succes er ikke destinationen, men kan være begyndelsen på rejser.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)