Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konstruktiv kritik / anmeldelse af webshop.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig hvis der er nogle af jer der vil give en anmeldelse eller konstruktiv kritik af min shop. www.toonartgallery.dk  Det er danmarks første online tegnefilmskunst galleri.

Forhandler af tegninger ,produktionsceller ,lobby-cards ,plakter osv osv .fra b.la Walt Disney , warner brothers ,mgm ,tex avery mf. 

Desuden er der exclusivt produktionskunst fra den danske tegnefilm valhalla  repræsenteret .

Dette er bare lige for at give en hurtig beskrivelse af siden , så I nogenlunde ved hvad der venter jer, der har lyst til at tjekke den ud.

Jeg håber (selvfølgelig) på at I kan li´ det i ser , men jeg er meget åben for tips,tricks og idéer til forbedring af siden , ligeledes hvordan er brugervenligheden????

På forhånd tak for jeres tid. ;-)

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Toonartgallery (hvad dit rigtige navn så end er)


jeg kommer ind på din side og mødes af... COMIC SANS!!! ARRRGH! DEN FONT ER FORBUDT! (eller burde være det...)

Jeg er klar over, at du har en side med toons, hvorfor comic sans måske kunne virke som et godt sammentræf. Men det er det ikke. Jeg (og folk generelt, kan jeg afsløre) tænker straks: "Nå? Moster Fie har endelig fået lavet sig sin egen hjemmeside... Gad vide, hvor familiebillederne ligger..."

Jeg sætter det hårdt op. Men jeg mener det af hele mit hjerte. Og Martin T / Aminos vicevært bør også lige slå lyttebøfferne ud et øjeblik.

Faktisk savner jeg en masse "tegneserie-look" over siden. Den skal bære præg af tegninger og sjove streger. Farvevalget (rød/blå) bryder jeg mig heller ikke om. Og så virker siden generelt meget "standard" og uindbydende.

Ups - jeg kom vist kun med ris. Sorry - du får lige noget konstruktivt herunder og så en lille ros til sidst :-)

Konstruktiv kritik
Hvis du ændrer skrifttype til eks. Arial, som er den næstmest brugte font på nettet, og højrestiller teksten, så er du nået et godt stykke. Du kan evt. spotte teksten op med fontskift i stedet for blå/røde farver. En spotfont kunne godt være Comic Sans - for i begrænset omfang (og fordi det er en af de får "sikre" fonte) kan den godt fungere.

Gå væk fra den stærke røde farve. Den skurer i øjnene - og den blå får bare det hele til at se billigt og av-mine-øjne ud. Din sorte baggrund er god - prøv at bruge nogle lidt blødere farver til resten.

De tegneserier, som er på forsiden - hvad er grunden til, at de er placeret dér? Enten placer dem i en kategori - og kun dér - eller gør folk opmærksomme på, hvad de laver på forsiden. Er der tilbud på dem netop nu? Er det nyheder? Andet?

Ros
Jeg vil dig give dig, at din kategorisering samt dit valg, at der trods alt skal være billeder af produkter på forsiden, er gode idéer. Du bør måske være konsekvent i menuen, om du vil have punktum eller kolon efter hoved-overskrifterne.

Og så er jeg vild med dit koncept!

Nu håber jeg ikke, at jeg har været for hård ved dig. Det er ikke meningen - men til gengæld håber jeg, at du tager min kritik til dig som noget brugbart.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
pbtryk kom vist med de fleste ting jeg også ville give udtryk for.... det ligner, unskyld jeg siger det, en af de hjemmesider jeg lavede for ti år siden i notepad... Der skal en del mere harmoni i det hele og så nogle lidt mere professionelle skrifttyper og klare linier...

Ellers skal du gå over i den helt anden grøft og gøre det rigtig barnligt derinde, rent spas, sjovt og barnligt... (virker dog ikke så godt at bruge comic sans, selvom den er til børn ;-) .. )

Få nogle flere "udenoms" billeder, men de må ikke stjæle billedet for meget fra dine varer....

Og så forstår jeg ikke helt dit "top logo" billede... det er en film strip, men du sælger tegneserier og billeder.... Burde du ikke have nogle sketch-tegninger eller sådan noget deroppe... det ville for mig give et bedre indtryk af hvad siden handler om...

Design og layout er utrolig meget om de rigtige billeder... de skal spille sammen med resten og give et godt indtryk....

Håber det hjalp lidt... men et fedt koncept... og rigtig en niche vare i DK tror jeg (uden at kende markedet for godt)....

Mvh Brian Brandt

Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Tak for jeres direkte meninger og anmeldelser om/af  toonartgallery.dk , jeg vil helt sikkert tage nogle af tingene til mig og føler at jeg har en masse at arbejde videre med. Men til en rettelse er det TEGNEFILMS KUNST og ikke serier jeg handler med. Konceptet er : Original og unik produktions kunst fra tegnefilm og relaterede emner fra tegnefilm som f.eks. gamle tegnefilmsplakater osv.

Tak for hjælpen og jeg klør på med at sprede mit budskab og optimerer min side og i er jo velkommen til at følge udviklingen.

MVH

Ole Nielsen


Tilmeldt 4. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Toonartgallery.dk

 

Jeg synes at dit site mangler lidt mere troværdighed, eller godt kunne se lidt mere professionelt ud. Specielt er det overskriften og menuen i venstre side jeg synes ikke er så gode. Til gengæld synes jeg din hoveddel fungerer rigtig godt og selvom jeg ikke selv har den store interesse på området må jeg da indrømme at jeg synes det er ret sjovt og endte med at blive lidt grebet af det.

Jeg kan se at du er i gang med at få dankortbetaling på siden. Perfekt. Det bliver man jo nødt til.

Desuden ville det øge troværdigheden meget hvis der kom nogle let tilgængelige oplysninger på siden mht. adresse, tlf, cvr, evt. et billede af dig for at vise dine kunder troværdighed.

Jeg håber du kan bruge nogle af mine punkter.

 

Med venlig hilsen Kaspar.

 

 

Tilmeldt 4. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Forresten glemte jeg lige at nævne at amino.dk på et tidspunkt faktisk fik ret meget radioomtale fordi at man her på siden bruger comic sans, hvilket værterne slet ikke kunne forstå at "ham der startede Jubii" kunne finde på. Men det gav da noget omtale.

 

Dog er jeg heller ikke fortaler for den font.

 

Med venlig hilsen Kaspar.

 


Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære toonartgallery.dk

 

Nogle kritiske synspunkter....

 

Jeg synes, at et e-handelssite virker mere professionelt, hvis det har en postadresse. Personligt ville jeg aldrig købe noget et sted hvor jeg ikke kan se punktet ''kontakt'' i menuen og dermed ved hvem jeg skal sende en mail til hvis min vare ikke når frem.

 

Jeg har forstand på kunst og på fotografi og det er det som jeg vil bedømme din webbutik ud fra.

Jeg tror, at dine priser er meget rimelige. Billederne af varerne er dog ikke helt gode nok. En forbedring her vil sikkert kunne skaffe dig flere kunder. - Lær lidt mere om billedbehandling og Photoshop. Jeg kan se, at du fotograferer med håndholdt kamera. Det er også ok, men det giver lidt ekstra arbejde med opretning af skæve linier i Photoshop se f.eks. kobberstik med Sylvester (http://www.toonartgallery.dk/group.asp?group=31&sub=31 )

 

Billedbehandlings tip til opretning af skæve lininer: Åben billedet i Photoshop træk fire hjælpelininer fra linialen, så de danner en fin firkant om motivet. Marker billedet med ctrl + a og brug funktionen Edit >Transform>"Skew" og træk i billedet indtil det passer til den firkant som hjælpelininerne danner.

 

Når du er i gang med billedbehandlingen, så skal du også have rettet op på farvebalancen, så de hvide flader i produktbillederne ikke har farvestik. Kedelige grå billeder sælger ikke.

 

Endelig så vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at der er nogle opgaver som en scanner er bedre til end et kamera. Måske skulle du scanne dine kobberstik og andre små billeder og nøjes med at fotografere dem, som er over A4.

 

Jeg vil i øvrigt ønske dig al mulig held og lykke med din butik! Konceptet er godt.

 

 

/Birthe Havmøller

 

Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Kaspar & senest Birthe

Mange tak for jeres synspunkter ,vi har bestemt taget flere ting til os ( især troværdighed & fotos er vi helt enig og begge ting vil blive tilføjet og forbedret )

Det glæder os meget over jeres positive syn på konceptet og håber at der er rigtig mange der har det som jer ;-)

men tak igen og i er velkommen til at følge udviklingen.

MVH

Ole Nielsen

toonartgallery.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)