Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du det godt?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-07-2007 02:11:13 Forfatter: Lasse Burholt
Dato: 06-07-2007 00:25:40 Forfatter: Christobel

Eneste malurt i bægeret er sådan set vejret... Vi skulle gerne høste lige om lidt, meeeen som født optimist, så ved jeg bare at det bliver sol og sommer om en uge, når ''Hr. Mejer'' står klar ved marken

Er det ikke en online butik du driver... hvor er sammenhængen lige mellem regnvejr, din butik og så høst....!

MVH

Vi har også et landbrug (som du måske har gættet) :) og selvom det er min mand, som driver det, så er det jo også en stor del af min hverdag.

Så det er sammenhængene Lasse, selvom jeg har overvejet at begynde at sælge solskin i min butik, da vi vist ikke er de eneste, som snart kunne tænke sig at det blev sommer og sol.. Jeg er dog ikke sikker på at jeg kan få en sikker og stabil leverandør  på dette område og dermed er det for usikkert at bevæge sig ind på...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 09:06
Hos os går det også over al forventning, de første 9 måneder af regnskabsåret gav 72% omsætningstigning. Vi har for et stykke tid siden overhalet sidste års omsætning og har mere end 3 måneder igen for at slå omsætningsrekorden fra 2000.
Hos os er det meget positiv omtale fra vores kunder der har gjordt det, de fleste af vores nye kunder kommer igennem andre kunder, det plus at vi ikke har mistet mere en 4 kunder i år har givet success.

Hilsen

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 09:31
Hejsa

Syndes det er sjovt at man går så meget op i omsætning...  Det er sku overskud i skal kik på venner :-)

Jeg kender firmer der omsætter for omkring 25mil., men har kun overskud på knap 2,5mil (antal arbejdes timer SYG)   Og jeg kender firmer der omsætter for 6mil. og har overskud for 3,5mil. (på alm. arbejdes timer)

Hvilken firmer vil i helst eje ??? :-)

Et andet firma for mange år siden jeg kendt til, omsatte for over 300mil. men der var 5mil til ejer. (solgte meget dyre industrimaskiner)  hmmm og en risiko og stress faktor med mange ansatte som slet ikke måler sig med overskudet (især ikke efter skat)

Mål jeres fremgang på overskud (måske også kontra tid/stresse faktor/risiko),  det er sku det som tæller og man kan "prale med", og ikke om man er worldwide, eller fler 100 personer i firmaet, og kæmpe omsætninger...

I skal jo også have indregnet varelager/udstyr/manskab, hvis det bare gror helt hen i skoven, men omsætning dog stier, men det skal sku passe sammen, eller bliver overskud igen ting....

Det er jo logik, men mange "nystartet" tænker først over det, når det er blevet lavet regnskab, og ens revisor fortælger, hvor mange penge KAN du så bruge privat efter skat... 

Et andet eks.  Jeg kendt en strøg tøjbutik som solgte RIGTIGE godt hverdag (= stor omsætning, stor pral med hvor godt det gik) Men men  HUSLEJE på 1mil om året + MANDSKAB + VARELAGER der gror  = gav sku underskud, måtte lukke 2 år sener...

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 09:44
Dato: 06-07-2007 09:31:05
Forfatter: Biz. Since 1992
Hejsa

Syndes det er sjovt at man går så meget op i omsætning...  Det er sku overskud i skal kik på venner :-)

Sorry .. jeg syndes bare at 1100% stigning i Årets resultat var for meget blær, da jeg ikke tror vi kan holde det. Mit skud er 100-150% stigning i Årets resultat når året er omme
Det er selvfølgelig fordi vi har ca. de samme omkostninger som sidste år

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 09:45
Biz. Since 1992-> Omsætning er faktisk en meget relevant målestok for nystartede virksomheder. Hvis du skulle måle på overskud, dengang jeg var i startfasen, så ville jeg sige, at det slet ikke gik så godt.

Men til gengæld fik jeg opbygget varelager, investeret i maskiner samt skabt en masse relationer (det sker jo stadigvæk).

Lad os antage, at jeg i 1998 havde en månedlig omsætning på kr. 20.000,- og udgifter for kr. 15.000,- så gik det jo i sagens natur ikke så godt. Men fordi jeg brugte de kr. 10.000,- af de kr. 15.000,- på at skabe varelager og investere i maskiner, så var mit firmas overskud jo reelt kr. 15.000,- selvom det ikke var penge, jeg kunne gå ud og købe hotdogs for (ja - hotdogs var stadig populære i 1998 :-P)

Omsætning er mindre relevant i virksomheder, der har kørt så længe, at der er en nogenlunde fast sammenhæng mellem indtægter og udgifter. Der har du ret i, at overskud tæller mere. Men ikke for Aminoer. Der måler omsætning nemlig hvor populært deres ydelse er blandt kunderne - og det er dem, der skal skabe overskud senere :-)

Vh

Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:51
Som sindig vestjyde, må jeg sige at det vist går ganske udemærket. Vores markedsføringsbudget er stort set ikke blevet brugt, da kunderne strømmer uopfordret til uden nogen særlig salgsindsats og det er både små og særdeles store kunder. I midten af juni strøg vi forbi sidste års omsætning.

Nøgleordet, foruden kundetilgangen, er en mere stram timesag-styring der gør at vi får betaling for de timer vi lægger i arbejdet.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 09:59
Hej Peter,,, Der altid 2 sider af samme sag :-) jeg vil give dig ret langt hene af vejen.  Det er noget andet når man starter noget NYT, der arbejder man ofte gratis længe, men som nysttart skal man dog huske på ikke at overdrive "indkøb/udgifter" = tænker på de mange webshops....

Mit indlæg var måske også lidt møntet på "Martin ofte indlæg" han er jo ikke nystater, og nystater sidder og kikker på hans "kæmpe" tal, som jeg tror de æder rådt :-) som kun positiv, det er jo slet ikke sikkert det er så godt :-) når man trækker "100" mands løn fra...   MEN det er sikkert fin forretning han har sikkert, ingen tvivl om det.  Dog har jeg den "tro" at den slags firmer, altid pumper det op til noget STORT,  for at sælge det hele dyrt igen, og så starte på noget nyt igen. Men det er sku smart, og jeg tager hatten af for det.  Det er bare alle de nystarter som nok tænker whooo = det vil jeg også lave :-)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 10:06
Biz-> Jeg vil da også blive stolt, hvis jeg kommer op på en tocifret milliomomsætning - næsten ligegyldig hvor mange udgifter det involverer. For mig (og sikkert mange andre iværksættere) er overskuddet sekundært (jo - man skal da kunne leve) i forhold til at få lov til at sætte fingeraftryk på andre menneskers liv.

Og der bliver sat mange fingeraftryk med en høj omsætning.

Men jeg giver dig dog ret i, at det financielt kan være underordnet om man har en høj omsætning, hvis udgifterne også er høje.

Vh

Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 10:09
Vil da lige komme med min "omsætning" sååå hehe

Vi har omsat næsten 15% minder sidste år, men har tjent 6% mere end de andre år!...hmmmm

jo fordi at jeg tog mig sammen med at IKKE at have/få/købe for mange dumme vare som sikkert skal på udsalg.  Sååå faktisk gik det beder.  Men da jeg lige hørte mine omsætning tal fra min revisorer "blev jeg sur på mig selv" men positiv bagefter hehe .-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:22
Jeg vil da også blande mig!

Nu er jeg godt nok først startet september 2006, efter at være blevet kastet ud i det pga en dum sygdom... så det er ret svært at sammenligne det ene år med det andet. Andre fortæller mig dog, at det går godt. Og det går vist også bedre, end jeg selv havde forventet... (Igen lidt vestjysk sindighed). De penge der er blevet brugt på markedsføring har for de flestes vedkommende været spildte, så nu ved jeg, hvad jeg kan spare i år.

Jeg er umådelig utålmodig af sind, når jeg ikke har noget at lave – så jeg er nok forholdsvis god til at være om mig, når arbejde byder sig.

Men netværket har helt klart været den vigtigste faktor for at få det hele op og køre så hurtigt! Tusind tak til dem alle! Og tusind tak for Amino – jeg synes, det er genialt, og man føler næsten, man kender vildt fremmede mennesker, blot fordi man skriver lidt herinde... HERLIGT!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)