Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer, jeg skriver dette indlæg da jeg har registreret et enkeltmands virksomhed på min stor brors navn da jeg er under 18, ville det tage langtid at få tilladelse, men nu vil jeg høre ang. skat min bror betaler allerede 37% i skat, skal han betale mere nu når jeg har registeret en virksomhed på hans navn eller skal jeg kun betale skatten på et Girokort (kun for virksomheden)

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:35

Din bror vil blive skattepligtig af alle indtægter virksomheden tjener. Trækprocenten som du nævner har intet med den reelle skatteberegning at gøre, men alene et udtryk for den skat man skal afregne for sin alm. Lønindkomst, således man ca. Kommer til og betale det man skal id fr det forventede indtjening (forskudsregistreret). Hvis i forskudsregistrerer noget (eller når i 1. År har registreret et overskud ved årets selvangivelse) vil han blive opkrævet 10 stk. B skatte rater som skal ramme det forventelige skatteniveau for den selvstændige virksomhed.
Det er faktisk ret dumt, at det er registreret hos din bror, da du så enten skal modtage løn eller overskuddet skal overføres som gave til dig. Derved mister du alle fordelene man kan få ved skatteoptimering osv. Derfor bør du holde ud og få registreret din egen virksomhed, alternativt et i/s eller smba hvis din bror skal være med.
Mvh. Christian

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:43

Cef:
Det er faktisk ret dumt, at det er registreret hos din

Enig med Cef. Dertil kommer at din virksomhed vil være meget afhængig af din brors forhold og herunderkan indvirke på hans muligheder for at få studiestøtte, dagpenge mv., hvis det skulle komme så vidt.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)