Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen papirbilag - scanning af bilag

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har besluttet at lade al bogføring være dokumenteret elektronisk via Summa summarum og undgå papirbilag. Det er jo n,mt nok med fakturaerne 

Jeg har forstået, tror jeg nok, at det er i orden med Skat. Hvordan kan jeg scanne fakturaer og andre bon'er ind i Summa Summarum ? hvis det ikke kan lade sig gøre kan jeg så bare oprette en mappe til disse scanninger på min PC. Jeg tager løbende sikkerhedskopi af SS, det samme kan jeg jo gøre af mappen med de indscannede bilag.

Hilsen fra ZiggeSurprise

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:05

Ja det er helt lovligt. Ved ikke om Summa har funktion til scan, men du kan bare lagre dem på din PC - giv dem evt bilagsnummer og tekst så de er lette at finde - og datoen får de jo af filen - Og jep sikkerhedskopi - men den klarer jeg ved at lægge den i dropbox mappen, så har jeg den på computeren og i dropbox mappen. Husk de skal gemmes 5 år (i hver sin mappe) - ofte behøver man jo ikke scanne men får bilaget elektronisk selv, som email osv,

For ekstra sikkerhed kan du jo en gang om måneden eller mere køre back up af din lokale dropbox mappe

Jeg lægger i øvrigt også altid summa sikkerhedskopien i min dropbox mappe (vælger dropbox til sikkerhedskopien) - så kan jeg, hvis bare jeg har lukket summa ned - hvor den jo altid kører sikkerhedskopi - og nu i dropbox - jo faktisk åbne summa på en anden computer hvis det skulle blive nødvendigt, og bare hente summakopien i dropbox og bogføre videre på en helt anden maskine - som så lægger kopien samme sted i dropbox.

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:30

TAK, så sparer jeg både papir og printer HURRA.

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Fra  NOVA Office Skrevet kl. 16:25

Kan se det er en gammel historie, men vil lige supplere med lidt scanner info.

To gode scanner-typer er f.eks. 

http://scanners.fcpa.fujitsu.com/scansnapit/scansnap-ix500.php

http://www.xeroxscanners.com/en/en/products/item.asp?PN=DM3115

Jeg har denne, den er lidt for lille til virksomhedsbrug: http://scanners.fcpa.fujitsu.com/scansnapit/scansnap-s1300.php

Alle scannere har en hel bunke bundled software til afløft af tekst i de indscannede bilag. Scan til PDF, Word mm. Scan til drev, Gogle Docs, Dropbox mm.

NOVA Office - Leverandør af printløsninger
Tlf.: 20771232 Mail: ps@novaoffice.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18

Peter - Jeg printer så utroligt lidt - sig 1 side eller 2 om dagen MAX. Findes der noget scanner og printer i et - som kan WIFI scanne og printe. Jeg har IKKE brug for foto nøjagtighed eller print af fotos - bare helt almindelig print af text og som du nævner scanning til PDF eller til drev  ex Dropbox

Jeg vil helst være fri for mere end EN maskine på bordet til det og den SKAL være trådløs

Jeg KAN gøre det i dag med en gammel HP 1360 eller noget i den stil, men jeg skal åbne log, trykke på knap op printer - vælge det ene og andet - og så scanner den ind - og ja den kan printe (men ikke trådløst)

• Findes der noget ordentligt der ikke koster en herregård - så jeg kan smide den gamle ud og ha en ny trådløs print og scan
  • Findes der noget der giver scan et nummer eller skal man ind og give det et navn hver gang, for at kunne få det til at hænge sammen med ens bilag i bogholderiet?

vh John H

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Jan 12
Fra  NOVA Office Skrevet kl. 17:26

Hej John :-) Den helt korte ville være at studere HP's hjemme mfp portefølje. 

Ulempen ved det trådløse er at du formentlig deler dit net med en masse andet isenkram, det kan få det hele til at klumpe sammen.

Jeg tror måske dette kunne være en mulighed. Jeg er dog mest til en løs scanner og en printer jeg kan gemme væk i en reol.

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Jan 12
Fra  NOVA Office Skrevet kl. 17:28

jeg glemte et link:

http://www8.hp.com/h20195/v2/GetDocument.aspx?docname=4AA4-7204DAE&doctype=data%20sheet&searchquery=&cc=dk&lc=da

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Jan 12
Fra  NOVA Office Skrevet kl. 17:31

Cookie - John Hannover:
Findes der noget der giver scan et nummer eller skal man ind og give det et navn hver gang, for at kunne få det til at hænge sammen med ens bilag i bogholderiet?

Jeg kender kun de større multifunktionsmaskiner til kontorer. De navngiver filen med et datoformat. På min Fujitsu scanner kan man definere et filnavn.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10

tak peter - næh det gode er at jeg til det formål her (som er hjemme) er mutters alene på mit trådløse - naturligvis i godt selskab med telefon og ipad - men ellers KUN min maskine der skal til printeren(og hovsa - måske noget airprint til ipad var nyttigt fra tid til anden)

Tak i alle fald

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)