Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dårlige undskyldninger

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sidder lige og er ved at rykke for et par betalinger og får dagens grin over de dårlige undskyldnigner folk har, for ikke at betale til tiden..

Her er et par stykker;

Jeg rykkede (for 117 gang) en i januar for betaling der skulle have faldet i november...

Hendes svar;

"Du kan da ikke blive ved at rykke hele tiden - Hvordan skulle jeg have tid til det - Jeg har jo haft gæster hele julen"

Og endelig havde jeg til morgen en, der sagde, at han ville ikke betale for de kasser, han havde købt, for det var noget være l*rt og størrelsen var helt forkert til det, han skulle bruge det til og i det hele taget kunne han ikke bruge vores møg til noget som helst!

Så siger jeg, "det er jeg ked af at høre, du kan bare returnere dem".

Nej, det ville han ikke bruge tid på, han ville ikke bruge mere tid på vores hø.

Så siger jeg, min kollega skal til københavn i morgen, han kan lige komme ind og hente dem?

Så siger manden; det kan ikke lade sig gøre, for nu har jeg jo brugt dem?!

Et andet opkald;

"Ja, det er Jesper"

"Ja hej, det er Nina fra Jakodan, jeg ringer fordi jeg kan se, at vi har lidt penge tilgode ved jer"

"Så må du ringe om et par dage og snakke med Jesper, det er ham der står for det og han er på ferie"

"Sagde du ikke lige, du hed Jesper"

".....øhh... Dut-dut-dut"

Vi havde også en kunde som påstod at han ikke ville betale, da han aldrig havde bestilt varen og aldrig modtaget den.

Han glemte bare, at vi havde hans bestilling på skrift, fra en mail og at han havde vist kørekort på posthuset for at få dem udleveret.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:02
he he .... rart med et lille grin her ovenpå et par tunge torsdags-basser....

Troede kun sådan noget skete i USA.... danm... danskere altså....

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 11:07
Meget "gode" undskyldninger, du møder :-) Jeg får også en del af de sjovere. Herunder er en lille historie, hvor det ikke er undskyldningen, som er den sjove, nærmere sammenhængen:

PBTRYK (ringer til inkassofirma): "Goddag, jeg vil gerne starte en inkassosag"
INKASSOFIRMA: "Jamen, så har du ringet til de rigtige. Først skal jeg lige have lidt oplysninger: Hvem er sagen imod?"
PBTRYK: "Det er imod (nævner firmanavn her) som skylder (nævner beløb her)"
INKASSOFIRMA (tøver lidt): "Jamen... Det er jo os selv??"
PBTRYK: "Korrekt, I købte for 3 måneder siden nogle klistermærker hos mig, og betaling er ikke sket, trods utallige mundtlige og skriftlige rykkere"
INKASSOFIRMA: "Øhmmm..."

Men den mest brugte ordveksling, som jeg oplever er trods alt følgende:

PBTRYK: "Goddag, jeg har gennemgået regnskabet og kan se at vi mangler betaling for fakturanr. xxx"
FIRMA: "Det må du undskylde - den klarer jeg med det samme!"

At jeg så skal ringe tilbage efter 2 uger for at rykke igen udspiller sig blot i samme ordveksling.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:22
jeg har en fast kunde, som jeg hver måned skal rykke for betalingerne, han bruger 2 faste undskyldninger:

Enten har han så vanvittigt travlt at han slet ikke har tid til overføre penge til os eller også er det helt dødt i hans forretning at hans kasse er tom, så han ikke har mulighed for at sende nogle penge til os...

Pengene kommer dog altid, men det er stadig frustrende!

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:48
jeps - dem havde vi også en af - men nu er de gået konkurs (surprise)

Det foregik altid således.

De betalte ikke

Jeg fremsendte en rykkerskrivelse og pålagde 100,00 i gebyr, og vedlagde en fakturakopi = igen betaling

Næste rykkerskrivelse, 100,00 kr. mere + fakturakopi = ingen betaling

3. rykkerskrivelse igen 100,00 + fakturakopi, samt trusset om inkasso.

Når de havde modtaget 3 rykker, så ringede de, og fortalte at fakturaen var blevet væk, og at de gerne ville have en kopi - de havde også kun fået 1 original + 3 kopier, så det er da klar, at de er væk.

Den sendte jeg så, og de betalte fakturabeløbet, altså uden rykkergebyrer.

Jeg har så ikke krediteret rykkergebyrerne, så pludselig stod der 7 x 300,00 kr. i forfalden saldo på deres konto.

Så ringer bogholderen endnu engang - at hun er ved at lave årsregnskab, og ikke kan afslutte uden endnu en kopi af en faktura - den den pudsigt nok er blevet væk.

Her til kan jeg blot svare, at hun kan betale den forfaldne saldo på 2.100 kr. på deres konto, så skal jeg fremsende kopi af den pågældende faktura.

Hun bliver skidesur og siger at jeg har plidt til at sende den faktura kopi, hvortil jeg kan svare, at det har jeg gjort 3 gange.

Det ender med at hun betaler - og at firmaet går konkurs 2 måneder efter - hvorfor mon?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)