Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en IDÉ - hva' gør jeg med den??

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vittelig selv kan udvikle det der er brug for på en uge, så må svaret til dit spørgsmål:

"Er der nogle der kan anbefale mig en handlingsplan/fremgangsmåde?¨"

være at udvikle en prototype på en uge og se om du kan leve op til dine egne forventninger til dig selv.

Det kan godt være prototypen ikke er designpæn og alt mulig andet (bare spiller), men ved at lave en prototype er det altid nemmere at forklare sine tanker overfor andre.

Som nævnt er en af de klassiske begynderfejl at man overvurdere sine egne evner, sin idés levedygtighed og undervurdere hvor lang tid noget tager (der har vi vist alle været), så der har du en glimrende måde lige at få afstemt dine egne evner overfor dig selv.

Det nemmeste er at tale om hvor fantastisk alting bliver og hvor stort et potentiale noget har. Det er som regel det de fleste gør de første par uger/måneder, fordi man selv er overbevist om at ens idé er det største siden skivet brød, mens venner begejstret giver en ret, fordi det er det nemmeste og skulle du få success så vil de ikke risikere at gå glip af invitationen til festerne, og går det skidt er det jo ikke deres problem. ;-)

Det bedste du kan gøre er at tvinge dig selv til at få lidt realiteter ind i hverdagen mens begejstringen pumper rundt i blodet, og den nemmeste måde er at forsøge at bevise overfor en selv at ens egne udsagn som man fortæller andre også holder vand.

Så på med handsken og få bygget den prototype, så kan du altid tænke store tanker om mange besøgende, patenter, design "der bare spiller" og millioner når de første 5-10.000 linjer kode er skrevet. Glem alt om eventuelle problemer med design m.v.du skal alligevel skrive det software om en 2, 3 gange før "det bare spiller", der itterationer nok til nå at få en rigtig designer ind over. :-)

Pøj pøj med det.

Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:13

Oscar, dette er en idé som SKAL opstartes. Den SKAL på markedet og det SKAL være nu processen går igang.

Indskud: værste tilfælde PrivatLån. Et par 100K skulle godt kunne lade sig gøre ... ge moneybank .. Jeg vil gerne frem til det her KAN lade sig gøre og faktisk behøver det ikke være så svært som din historie munder sig ud i. Al respekt for din baggrund. Det er kommet lidt ud på et sidespor af mit oprindelige spørgsmål; forslag til handlingsplan

Tilmeldt 15. Dec 11
Skrevet kl. 23:17

Havde ikke set dit svar :)

Oscar Eg Gensmann:

Hvis du vittelig selv kan udvikle det der er brug for på en uge, så må svaret til dit spørgsmål:

"Er der nogle der kan anbefale mig en handlingsplan/fremgangsmåde?¨"

være at udvikle en prototype på en uge og se om du kan leve op til dine egne forventninger til dig selv.

Det kan godt være prototypen ikke er designpæn og alt mulig andet (bare spiller), men ved at lave en prototype er det altid nemmere at forklare sine tanker overfor andre.

Som nævnt er en af de klassiske begynderfejl at man overvurdere sine egne evner, sin idés levedygtighed og undervurdere hvor lang tid noget tager (der har vi vist alle været), så der har du en glimrende måde lige at få afstemt dine egne evner overfor dig selv.

Det nemmeste er at tale om hvor fantastisk alting bliver og hvor stort et potentiale noget har. Det er som regel det de fleste gør de første par uger/måneder, fordi man selv er overbevist om at ens idé er det største siden skivet brød, mens venner begejstret giver en ret, fordi det er det nemmeste og skulle du få success så vil de ikke risikere at gå glip af invitationen til festerne, og går det skidt er det jo ikke deres problem. ;-)

Det bedste du kan gøre er at tvinge dig selv til at få lidt realiteter ind i hverdagen mens begejstringen pumper rundt i blodet, og den nemmeste måde er at forsøge at bevise overfor en selv at ens egne udsagn som man fortæller andre også holder vand.

Så på med handsken og få bygget den prototype, så kan du altid tænke store tanker om mange besøgende, patenter, design "der bare spiller" og millioner når de første 5-10.000 linjer kode er skrevet. Glem alt om eventuelle problemer med design m.v.du skal alligevel skrive det software om en 2, 3 gange før "det bare spiller", der itterationer nok til nå at få en rigtig designer ind over. :-)

Pøj pøj med det.

Prototype er under behandling. har lavet basics der er stadig plads til forbedringer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:21

Jeg vil anbefale dig at vende din idé i hovedtræk med en webudvikler, så du kan få afklaret en ca. udviklings tid/pris.

Du kan godt beskrive din idé uden at afsløre hele projektet. Iøvrigt har en gennemsnit webudvikler ikke tid til at løbe med dit projekt, da der findes en million idéer for hver webudvikler.

Et standard cms system, så som Drupal 7 har brugerstyringen indbygget, og kan ofte tilpasset for få midler.

En væsentlig del af din forretningsplan bør være en tidsplan for analyse, design, implementering, etc., når det drejer sig om et webbaseret koncept. Så det bør være det første du tager fat i på mandag.

Iøvrigt: hvis en dagsløn er 2.000 kr. og du ikke har lavet noget i en uge, har du smidt 10.000 kr. ud af vinduet. Hvor mange penge er du villig til at midste, før du får indtjening på din idé.

imorgen er det fredag - ugens bedste arbejdsdag.

Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:25

Hej Casper,
Det kan godt være at din ide eksistere et eller andet sted derude, men det skal ikke stoppe dig i at føre din plan ud i livet, hvis du brænder for den. 
Du skal simpelthen lægge en slagplan. Tænk på en dagligdagssituation, hvor du har flere gøremål som du skal nå, som fx. indkøb, hvor du laver en indkøbsliste, så du ved hvilke varer du skal købe. Det samme skal du gøre for din forretning.Hvilke varer eller personer skal du have i tale for at komme videre? 
Du skal med andre ord sætte dig en række mål for den kommende periode, som er tilstrækkeligt præcise, målbare, opnåelige, realistiske og tidsbestemte til at du kan gå direkte i gang med at opsøge de personer som kan hjælpe dig med at nå dine mål.

Omkring patenter: Hvis du tror patenter er vejen frem, så prøv at ring til patentstyrelsen, send en e-mail og søg på deres hjemmeside, hvis du mener der er en risiko for at ideen allerede patenteret eller du selv vil ansøge. Det kunne være din første opgave på mandag.
Når det er sagt: Patenter koster tid, kræfter og penge. Du vil have svært ved at gå i gang med dit projekt inden patentansøgningen er gennemført. Det kan blive en både kostelig og måske spildt affære, hvis du kun får patent på det danske marked eller måske slet ikke får patent. Og tænk på nogle af verdens største firmaer, Coca Cola, Apple, som ikke engang kan beskytte deres brand og produkter fra at blive kopieret på fx. det kinesiske marked. Selv tyskerne kopiere amerikanske website koncepter, og tjener kassen på de europæiske markeder, mens amerikanerne blot ser til. Din ide skal have kostet dig mange penge at udvikle, hvis du vil forsøge at få patent og dermed monopol på markedet, I SIDSTE ENDE AFHÆNGER DET SELVFØLGELIG AF DIN IDE. 

Tilbage til dagligdagen: Når du på mandag går i krig med din slagplan, vil du nok finde ud af, at du skal have fat i en række personer, som du bliver nød til at forklare din ide til. Den første mulighed er at du beder folk om at skrive under på en tavshedserklæring. Det betyder naturligvis at må tale ansigt til ansigt med folk, som du vil have hjælp fra.
Den anden mulighed er at du forklarer din ide uden at være bange for at folk "stjæler" den. Hvorfor? Fordi folk som regel har andre ting at tage sig til. Plus, de folk, som du har brug for at tale med som regel er ansat til at hjælpe dig (med mindre du slynger ideen ud på fx. facebook) og måske endda har tavshedspligt. Og endeligt er du jo den bedste til jobbet og har derfor ikke noget at frygte; DIN virksomhed skal nok slå "alle de andre".

Når du står op på mandag og stadig ikke ved hvad du skal gå i krig med, så kontakt en rådgiver indenfor virksomhedsopstart: der findes gratis rådgiver, som fx. IDEA House.

Det var mit svar. Jeg håber det kan bruges og at du kommer videre med dit projekt. Hvis du har brug for rådgivning eller artikler til din hjemmeside må du meget gerne kontakte mig. Skriv gerne til min inbox.

Mvh. 
Kim,
SEO-artikler

Tilmeldt 15. Dec 11
Skrevet kl. 23:34

Hej Karsten og tak for dit svar.

Jeg må på udkig efter en webudvikler eller to og få mig et indblik i hvad der hvad.

Igen :) det med penge går nok.. Bor hjemme og jeg har mig en fin a-kasse.. Det her med ikke og ha' et job med ordenlig indtjening er kun til jeg har "sat gang i der her"

Tilmeldt 15. Dec 11
Skrevet kl. 23:46

Hej Kim, Fantastisk svar!

Jeg har fået svar på mine bekymringer og jeg er hermed klar til at storme derud af på mandag.

Jeg vil straks gå i tænkeboks og prøve at være forudseende med hvad jeg vil møde af benspænderier på min vej, og så få lavet mig en handlingsplan. Takker igen for de gode forslag og tips.

Tak for alle svarende de er alle nyttige :) jeg vender højst sandsynligt tilbage :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:53

Hej Casper,

Det lyder til at du har en god ide, brænder for at føre den ud i livet, har viden om emnet og noget opstartskapital. Det er et godt udgangspunkt!

Jeg kan genkende alt hvad Oscar har skrevet fra min egen iværksætterkarriere, så tag det til efterretning. Det er mit råd.

Du bruger ord som hjemmeside, software og programmer lidt i flæng, så jeg er ikke helt sikker på hvad du vil lave. Er det et software produkt som kan downloades fra et website, eller er det en portal (eks. som Amino) eller en online service (eks. som BillysBilling)?Jeg tænker her på det du skrev om patent.

Nu var det en revisor som anbefalede det, og jeg er sikker på at han ved meget lidt om patenter. Software er generelt vanskeligt at patentere, og de fleste websites/portaler vil være umulige at patentere.

Men hvis det er et software produkt, og du mener det kan patenteres, har du et alternativ til at indsende en patentansøgning. Ihvertfald hvis danske patenter virker som amerikanske. Her kan man bare nøjes med at indsende en provisional patent application, som bare er en løs beskrivelse. Denne har til formål at få registreret ideen med en dato, i tilfælde af at andre får samme ide senere. Den gælder i et år, hvorefter du enten ansøger om et patent, eller bare dropper det. Det koster $175 her, ved ikke hvordan det er i DK.

Blot en ide.

Mvh Carsten

Tilmeldt 15. Dec 11
Skrevet kl. 00:03

Hej Carsten.

Jeg tager skam alt hvad der bliver skrevet med kyshånd. Er taknemmelig for I vil bruge jeres tid!

Jeg er blevet lidt i tvivl om patent er vejen at gå, men det sidste du skriver med at indsende en løs beskrivelse lyder fristende, hvis det kan lade sig gøre i DK. Det vil jeg finde ud af.

Min formulering af computerfaglige ord er måske ikke den bedste og det skyldes at bare var metaforisk jeg selv kunne udvikle det på en uge. Jeg kan selv lave en skitse vha. selvlærte skills i bl.a. Excel :)

Hvad angår sitet skal det være en portal ligesom Amino. Brugeren får et program som anvendes på sitet.

Ang. min fætter - Nej, aner sikkert intet om patenter.. :) Blot fast sparringspartner.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:10

cjonassen:

idé; Jeg vil betale mig frem til et professionelt hjemmesideprogram som i sig selv er meget simpelt at lave tror jeg, men det skal bare spille 110 % fra starten. Det skulle ikke være nogle udfordringer i at lave selve programmet, men hjemmesiden skal også være brugerbaseret. Jeg vil altså have at mine besøgende skal bruge log-in for at få adgang til gratis tjenester.

Min fætter, som er revisor, er den eneste som jeg har luftet idéen for og han anbefaler at jeg får taget patent. Men hvordan fungere det? Så skal en 3. mand indvies i min idé? – Eller er der noget andet jeg skal gøre først?

Er der nogle der kan anbefale mig en handlingsplan/fremgangsmåde?¨

At du slet ikke kan finde konkurrerende produkter får alle alarmklokkerne til at ringe hos mig:

Enten søger du forkert og de konkurrerende produkter eksisterer (godt hvis dit er bedre end de andre)

eller værre:

Produktet findes ikke fordi der ikke er et behov for det.

Og det er HAMMER SVÆRT at få folk til at købe en service eller et produkt de ikke selv mener at de har brug for.

Så få nogen som os til at analysere og vurdere forretningsperspektivet for dig.

Få hjælp på opfind.nu

Venlig hilsen,

Christian

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)