Måske kender I historien om den unge fyr, der tjente en del penge på "blot", at indsamle brugte goldbolde på div. golfbaner. For her efter, at sælge dem videre som brugte bolde.
Nu tænker jeg så flg.:
Kan man mon gøre noget lign. men bare med al den nedfaldsfrugt/grønt, der ligger og rådner op hvert år i folks haver. Jeg har netop læst artikel fra landbrugsstyrrelsen, der har regnet frem til, at der i DK hvert år er frugt (æbler/pærer) til en salgsværdi af ca. 50. mill. kr., der bare ligger og rådner op i folks haver.
Kan man (jeg) evt. i fællesskab med andre mon starte noget op hvor man gratis henter folks nedfaldsfrugt/grønt med henblik på videresalg.
Største minus er selvfølgelig, at der ingen (indtægtskilde) er om vinteren.
Hvis du skal samle dem op for at vidersælge, skal du leve op til Levensmidlsstyrelsen krav om hygjene (Sorry jeg ikke kan stave her til morgen, men kaffe er ikke klar endnu:)), og sådan nogle ting, for du må ikke bare bagefter lægge dem i din garage ind til de er solgt. Ellers fin ide.
Professionel tekstforfatter. Vil du indgå et længere samarbejde, tilbyder jeg at skrive 10 gratis tekster inden vi begynder, så du kan bedømme kvaliteten.
Hvis spørgsmålet er om du kan lave en virksomhed der gør det, så er svaret ja. Selvfølgelig kan du det.
Men der interessante er spørgsmål er vel om folk tror man kan have succes med det? Hvis du er dygtig kan du sikkert godt, men umiddelbart tænker jeg at der er en hel del udfordringer i det.
Det er da et oplagt projekt for dem som får dagpenge og som gerne "vil" ud og lave noget. De er jo allerede betalt af staten så hvorfor ikke aktivere dem?
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.
Landbruget er sultne efter billige FE til f.eks. kvægfoder. Hvis du får en god pris, kan du forvente 1 kr. pr. FE.
Jeg vil gætte på der er 1 FE i et kilo æbler, så hvis du kan indsamle dem og levere dem til en kvæggård, som kan bruge dem inden de rådner op, så kommer du helt sikkert til at tjene kassen.
Hvis der var noget at komme efter havde landbruget/kvægavlerne allerede været der.
Måske denne artikel om nedfaldsfrugt kunne bruges, specielt det om svampegift:
"2. Tjekke for råd og mug. Beskadigede æbler med råd og mugangreb kan indeholde svampegiften patulin og må ikke spises.
3. Tjekke for stødpletter. Stødpletter, som er friske og ikke er begyndt at udvikle råd, kan du nøjes med at skære væk. Husk at få det hele med. Det gælder dog kun for æbler – i andre frugter som fx pærer trænger patulin fra stødpletter ud i hele frugten."
Men ellers KANON ide og tanke!! Vil håbe du finder en vej!
Mvh.
Lars
Trykkeri - Print -altid med plads til kvalitet og samarbejdsglæde!
Det er da et oplagt projekt for dem som får dagpenge og som gerne "vil" ud og lave noget. De er jo allerede betalt af staten så hvorfor ikke aktivere dem?
Hvis du havde skrevet kontanthjælp, så kunne jeg følge dig en lille smule hen ad vejen, men ville vælge at stå af alligevel.