Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SSD til Macbook pro mid 2010

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 3. Dec 11
Indlæg ialt: 176
Fra  SnakWEB Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer. 

Nogle der kan komme med et godt bud på en SSD til en MBP? prisen skal gerne ligge på omkring 1000-1200 og være 256 GB 

PFT Casper 

TVvalg.dk - Din guide til billige TV PAKKER

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 22:19

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 1. Jul 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 00:00

Jeg har selv sat en Vertex 4 512gb i min iMac, men vær opmærksom på at opdatere firmwaren på SSD disken, hvis du skal køre OSX Mountain Lion 10.8 - da hvis man kører med en tidlig udgave af firmwaren, så understøttes f.eks. Hibernate / Slumre funktionen ikke (Dvs. maskinen fryser når den startes op igen, da disken ikke tillader at der bliver skrevet til den)

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 01:32

MBP mid 2010 kan være en rigtig skidt ide at sætte en OCZ vertex disk i. Een af mine bekendte har netop afsluttet en længere slåskamp med at få en sådan disk til at snakke sammen med sin MBP mid 2010 - fordi de ikke er kompatible med hinanden. Han endte med at sætte en hybriddisk i fordi han ikke gad sloges mere med det. 

Jeg havde selv en mid 2010 indtil den blev hugget, deri brugte jeg med stor success en Corsair Force disk, dog en F120 som var på 120G, så jeg kan ikke love dig at det her 100% spiller sammen.  

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 07:35

En mulighed kan også være Intel 520-serien

Fra Rødovre
Tilmeldt 3. Dec 11
Indlæg ialt: 176
Fra  SnakWEB Skrevet kl. 13:07

Okay, 

Tja har godt nok hørt det er meget vigtigt at opdatere firmware på disken men ja, er sku lidt i tvivl nu om hvad jeg skal vælge har brug for 256 GB mindst :D 

TVvalg.dk - Din guide til billige TV PAKKER

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 13:10

Vi havde nogle stykker der brugte intels disks' gik ikke godt - holdte mellem 2 og 4 måneder på alle 4 computere :/ 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 13:13

Lucas - Hosting4Real:

Vi havde nogle stykker der brugte intels disks' gik ikke godt - holdte mellem 2 og 4 måneder på alle 4 computere :/ 

Heldigvis har Intel 5 års garanti på deres 520-serie af SSD'er. Har selv en som indtil videre er 5 måneder gammel, og en kammerat har en der er 6+ mnd gammel i hans MBP, og det kører bare.

Benytter selv OCZ Vertex 4 i min stationære computer, og der har ikke været nogle problemer overhovet

Casper Andersen:

Okay, 

Tja har godt nok hørt det er meget vigtigt at opdatere firmware på disken men ja, er sku lidt i tvivl nu om hvad jeg skal vælge har brug for 256 GB mindst :D 

Man får noget mere ydelse ud af, den i forvejen hurtige, disk. Det er dog super nemt at opdatere firmware - har skrevet en guide der beskriver hvordan man opdaterer firmware på OCZ Vertex 4.

Tilmeldt 1. Jul 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:13

Jeg har kun haft gode erfaringer med OCZ Vertex diske, men husk at opgradere firmwaren inden, så skulle der ingen problemer være mht. OS X

OCZ AGILITY 4 2.5" 256GB SSD SATA/600 MLC

Det er en rigtig god pris :)

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 13:18

Lars Rasmussen:

Lucas - Hosting4Real:

Heldigvis har Intel 5 års garanti på deres 520-serie af SSD'er. Har selv en som indtil videre er 5 måneder gammel, og en kammerat har en der er 6+ mnd gammel i hans MBP, og det kører bare.

Yep, garanti er altid dejligt - men uanset om den har garanti eller ej, vil jeg ikke have en harddisk går lige pludselig - jeg tager backup hver time, men hvis jeg mistede min main harddisk i min mac - ville jeg have et mindre problem :)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)