1,2,3,4,..100. Disse faktura er på et større beløb. Fx 10000 kr stykket. Antag, at jeg nu laver en lille service, som man kan bruge over internettet. Et tænkt eksempel kunne være, at jeg solgte ''tilfældige ''primtal for fx 50 kr. Denne service sender automatisk fakturaen til kunden via email ( sammen med primtallet). Vil det være muligt for mig at anvende 2 faktura-sekvenser: 1 sekvens til mit normale konsulentarbejde, og en anden til primtal-servicen. Dvs fakturanumrene til mit konsulentarbejde kunne være 1,2,3,...,100,101,102,... og fakturanumre til min underlige primtal-service kunne være 10000,10001,10002,.... (Jeg laver et nyt firma inden de 2 sekvenser overlapper hinanden...). Er dette lovligt at have 2 uafhængige sekvenser af fakturanumre ? Måske har du en bedre ide til at adskille de to typer af faktura ? |
Hej
Jo, det skulle jeg mene at du godt må, dine faktura numre skal blot være unikke og fortløbende for kontrol.
Du kan sogå kalde den ene serie for NS0001 for Normalt Salg og UP0001 for Underlige Primtal ;o) så overlapper de ikke selvom du ikke får stiftet nyt firma.
Nogle gør også det, at deres kreditnotaer kører seperat bilagsserie.