Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved vare købt af private

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har købt nogle vare fra private ikke-moms registrerede personer, for at videresælge deres vare gennem min momsregistrerede virksomhed.

I pricippet kunne de lige så godt sælge dem selv uden at opkræve moms (dermed også 25% billigere), men jeg ville med rimelig sandsynlighed kunne afsætte noget mere.

Mit spørgsmål går på, om der er nogen mulighed for kun, at betale moms for overskuddet, eller om man kan skære 20% af købsprisen og kalde det købsmoms?

Problemet for mig, er selvfølgelig at varene ellers bliver alt for dyre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41

Jeg kan ikke vurdere om du må bruge brugtmomsordning andre kan kommentere og du kan surfe efter det og du kan måske fortælle hvad det er for varer, men du må i alle fald absolut ikke trække moms fra når du køber uden moms
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 18:09

RuneHit:
Jeg har købt nogle vare fra private ikke-moms registrerede personer, for at videresælge deres vare gennem min momsregistrerede virksomhed.

I pricippet kunne de lige så godt sælge dem selv uden at opkræve moms (dermed også 25% billigere), men jeg ville med rimelig sandsynlighed kunne afsætte noget mere.

Mit spørgsmål går på, om der er nogen mulighed for kun, at betale moms for overskuddet, eller om man kan skære 20% af købsprisen og kalde det købsmoms?

Problemet for mig, er selvfølgelig at varene ellers bliver alt for dyre.

Sælger må ikke opkræve moms hvis sælger ikke er momsregistreret. Du kan læse mere om brugtmomsordningen her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064614&vId=0

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:25

Mange tak for begge de konkrete svar, det var bedre end jeg turde håbe. Det kunne meget vel se ud som om jeg går ind under "Brugtmoms" ordningen. Jeg vil lige skrive til Skat, for at være helt sikker.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)