Jeg har købt nogle vare fra private ikke-moms registrerede personer, for at videresælge deres vare gennem min momsregistrerede virksomhed.
I pricippet kunne de lige så godt sælge dem selv uden at opkræve moms (dermed også 25% billigere), men jeg ville med rimelig sandsynlighed kunne afsætte noget mere.
Mit spørgsmål går på, om der er nogen mulighed for kun, at betale moms for overskuddet, eller om man kan skære 20% af købsprisen og kalde det købsmoms?
Problemet for mig, er selvfølgelig at varene ellers bliver alt for dyre.
Jeg kan ikke vurdere om du må bruge brugtmomsordning andre kan kommentere og du kan surfe efter det og du kan måske fortælle hvad det er for varer, men du må i alle fald absolut ikke trække moms fra når du køber uden moms Venlig hilsen
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har købt nogle vare fra private ikke-moms registrerede personer, for at videresælge deres vare gennem min momsregistrerede virksomhed.
I pricippet kunne de lige så godt sælge dem selv uden at opkræve moms (dermed også 25% billigere), men jeg ville med rimelig sandsynlighed kunne afsætte noget mere.
Mit spørgsmål går på, om der er nogen mulighed for kun, at betale moms for overskuddet, eller om man kan skære 20% af købsprisen og kalde det købsmoms?
Problemet for mig, er selvfølgelig at varene ellers bliver alt for dyre.
Mange tak for begge de konkrete svar, det var bedre end jeg turde håbe. Det kunne meget vel se ud som om jeg går ind under "Brugtmoms" ordningen. Jeg vil lige skrive til Skat, for at være helt sikker.