Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritik og forslag til passende e-butik

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Hoppas det går bra med svenska. Flyttade till Ærø för drygt fyra år sedan och det kanske är något av det bästa som jag har gjort. Sett från Stockholm -där jag växte upp- var det i mångt och mycket som att ta ett steg 30 år tillbaka i tiden. Vad jag har förstått är ön väldigt olik det övriga Danmark, man stressar inte som i Köpenhamn. Pulsen följer mest färjornas rytm, typ en gång vart tredje timme (dagtid). Jag trivs utmärkt även om det någon gång kan vara hamrande opraktiskt med just färjorna.

Snabbt fann jag ut att det finns goda internetförbindelser på ön. Som privat experiment gjorde jag en en hemsida/blogg med bilder och text från ön, inte nödvändigtvis om Ærø. Bloggen har placerat sig bra i sökmotorerna och drar till sig besökare från alla möjliga och omöjliga håll i världen, men mestadels skandinavien. Vilket har inneburit en lärorik läsarkontakt. Folk mejlar och vill köpa grejer från Ærø och även frågar ifall jag kan ordna vissa saker från Tyskland.

Tack vare bl.a. Google Analytics har jag fått en god bild av vad folk intresserar sig för av allt som finns i bloggen. Med tiden har en tanke växt fram om att jag skall försöka utöka den med en webbshop vägg i vägg. Jag har många idéer att placera kring den starka "genkendelseeffekten" när besökarna ser att det är från Ærø och blir nyfikna. - Nåja. där har jag ju varit...

* Nästa gång någon av er möter Sveriges utrikesminister Carl Bildt kan ni fråga ifall han vet något om Ærø. Det gör han. Så starkt är varumärket från den lilla avsides belägna och annorlunda ön i sydfyns öhav. Kan man använda sig av den unika styrkan på något vis och skapa nya möjligheter vore det förnämligt.

Jag är intresserad av kritik, kommentarer, tips och förslag på en lämplig e-butik som inte låser möjligheterna. Vad jag har förstått är det en djungel. OScommerce har jag försökt sätta mig in i och det ser intressant ut.

Mvh, Leif


Side 1 ud af 1 (1 indlæg)