Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget kan man låne i banken? Hvis man vil være iværksætter på fuldtid?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Lykke:

De 25.000 jeg har stående vil, jeg da også gerne bruge, men står så uden en krone på lommen, i tilfældet af jeg skal bruge en bolig eller lign. 

Ja 25.000 rækker et stykke vej og kan komme igang, men ting som SEO/marketing skal der bruges mange penge på i de brancher jeg har valgt. Betalingsløsning og flere varer, så mine penge slipper hurtigt op og så står jeg uden en krone på lommen? :)

Ville gerne bruge 25-30.000 på SEO hen over lidt tid, så jeg også er at finde i søgemaskinerne.

Mvh Lasse

Altså...du har vel tag over hovedet nu...Jeg har ingen anelse om hvad banken vil sige, så det er selvfølgelig ren vurdering. Men hvis du vil gemme dine egne penge, hvorfor skulle banken så give dig deres...Jeg tænker bare...hvad er der behov for...25-30 t til SEO er jo fint nok, men forventer du ikke resultater undervejs? Med en fornuftig SEO, varelager og betalingsløsning, hvad er der så af behov udover...jeg tænker bare..hvis jeg var bankmand, så få da solgt varelageret og hvis lidt resultater for de 25... Smile 25 til SEO lyder i mine øre som at tage munden lidt for fuld... Ja lidt som et forsøg på at komme til hurtige salg...

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:40

Min erfaring siger mig at du får lov at låne 0kr.

Desværre har tiderne ændret sig. Da jeg var nøjagtig på din alder fik jeg uden problemer en kredit på 100.000, så jeg har lidt ondt af dig.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:09

vis har jobs og de ser 3 lønsedler måske 10.000 hver måneden du beviser kan ligge 2000 kroner til side spare op , vis har feriepenge til gode kan det hurtigt blive 25.000 kroner ekstra de ved du har som sikkerhed

vis har ejerlejlighed og har en friværdi kan du låne i den

jeg har ikke kendskab til hele din økonomi , men jo mere du har arbejdet før jo bedre står du vis du skal låne penge , jeg synes banker skal have sikkerhed i meget stor grad og så kan det måske være bedste du bare spare op end låne kroner

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:26

IT-Konsulenten:

Hej Lasse,

Glem at låne noget som helst. Vær i stedet en ægte købmand og få gang i lidt af gangen. Brug de kr. 25.000,- du allerede har, samt evt. overskud fremadrettet fornuftigt og få sat skub i eksisterende forretning og udbyg så stille og roligt....

Hvad får du ud af det:

1. Du ser om dine forretninger er bæredygtige.
2. Du kan lukke hurtigt ned, hvis det er ved at gå galt
3. Du ser om du har "det der skal til" for at leve af det på fuld tid
4. Du risikerer kun at tabe kr. 25.000,- + din tid.

Tro mig, du kommer langt med ovenstående, hvis du virkeligt vil det her. Hvis det i en periode går lidt skævt, kan du altid tage et job ved siden af.

Enig

Plus hvis du får brug for lån, og firmaet køre godt, er det nemmere at få banken med på ideen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:33

Lasse Lykke:

Ville gerne bruge 25-30.000 på SEO hen over lidt tid, så jeg også er at finde i søgemaskinerne.

Rom blev ik bygget på en dag, og det gjorde dine kommende konkurrenter heller ik... Så måske skulle du genoverveje dine strategier!

Hvis du nu selv lavede den grundlæggende SEO og marketing, og derefter brugte 10-15.000 kr på en kompetent person/firma, så har du stadigvæk et beløb i reserve, men du er godt på vej. Så kan du altid bruge mere på SEO og marketing efterhånden som, at shoppene begynder at tjene penge...

At låne penge i banken svare idag til, at få en ekstra ejer med i firmaet, som bare bestemmer alt. Og du skal desuden kunne redegøre for alle handlinger overfor personer, som måske ingen indsigt har i branchen eller online verdenen. Desuden skal du sikkert betale 10-12.000 kr om året, for at låne f.eks 100.000 kr. Kan det betale sig? Prøv at regne på, om væksten vs renter mm er fornuftigt, eller om det er mere smart at omsætte for mindre, men slippe for en masse latterlige renter og gebyrer. For det er bundlinjen som tæller, og ikke hvor mange ordre eller omsætningen, som du kan køre igennem...

Fra København
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 107
Fra  SuitZoo Skrevet kl. 01:07

Du kan godt låne lidt i banken hvis du har en meget fornuftig forretningsplan, hvor du skriver ned trin for trin hvordan du kan/vil betale lånet tilbage.

Jeg er generelt enig med de andre at 50.000-100.000 er rimelig realistisk.

Måske skulle du tage dig et deltids-arbejde? Jeg fik i hvert fald overbevist banken om at låne mig penge, da jeg kunne redegøre for et + hver måned som følge af et deltidsarbejde.

Og derudover må jeg også tilslutte mig et par af de andre: Spørg dig selv om du overhovedet behøver et lån. Renterne er ret høje og i sidste ende skal du betale meget mere tilbage.

Så: Jeg tror helt sikkert, det er realistisk at låne NOGLE penge, hvis du har en GOD forretningsplan men hvis jeg var dig, ville jeg revurdere om det overhovedet er nødvendigt :)

Held og lykke med det champ!

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 02:05

De fleste banker er meget grundige nu. De løber ingen risiko, de vil have sikkerhed.

Man kan godt få lån alt efter hvem man er og hvordan man spørger. Derfor kan det godt betale sig at alliere sig med en der kender til bankerne og taler deres sprog.

Man kunne jo fx få 5 x 10K i forskellige banker........

Har nogle andre ideer som jeg desværre ikke kan dele her, men du kan skrive en privat besked så taler vi om det.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:32

Du kan ikke få svaret her på amino..beklager men vi er ude i "hvad koster en bil" situationen.

nogle banker låner glædeligt andre gør ikke.
nogle skal have reelle vare med tilhørende varelager andre skal ikke

Hvordan har din økonomi været, har du haft overtræk... blot 2 øre er nok til tommelfingeren vender ned af.

Hvad er dit private budget, hvad er dit råderum. hvad har du af aktiver hvis det ikke holder.
Hvorfor skal det lykkes for dig når der sidder en og tigger penge ude foran banken det ligeså godt kunne have været.
Hvor længe har du været kunde, hvad er din baggrund, er din familie kunder i banken og i såfald hvordan er deres forhold til banken
Er du en af de gode kunder der betaler en masse gebyr, kommer du til og betale masser af gebyr.

Og masser af spørgsmål kan jeg blive ved med at skrive.... ingen kender facit, og nu har jeg 2 gange taget mig selv i at trykke et beløb ind jeg vil mene du vil kunne få, men har slettet det netop fordi jeg ikke kender svarene på en masse spørgsmål der har betydning for bankens udslag.

I Viborg har vi et erhvervskontor og der kan man få gratis rådgivning når man starter op af advokater, revisor m.v. og de laver en forretningsplan som er sten sikker banken vil spørge efter. tror også der findes ligende tilbud i resten af landets kommuner, så start der.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)