Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener jeg endnu flere penge?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner!

Beklager den "makabre" overskrift, men mit website, fanten.dk har ikke noget andet formål end at lave penge..... Lige nu har jeg 3 AdSense-reklamer på (de to små og den store i venstre side) og en enkel survey-kampagne fra EuroAds i bunden. AdSense-reklamerne gav i august lidt over 220 kroner - ikke det store, men fine lommepenge for næsten intet arbejde. Reklamen i bunden - fra EuroAds - har jeg kun haft på i en dags tid, og den har ikke givet noget endnu.

Jeg har forsøgt mig med en annonce-side INDEN man landede på den reelle fanten-side. Til de nysgerrige, er den at finde her: http://fanten.dk/ad.php :-)

Til at starte med kørte jeg en videoreklame - lavet af MidtTrafik - leveret af Buzzamedia på annoncesiden. Som I kan se på siden, prøvede jeg senere med en survey fra EuroAds. Videoen gav OK penge, iPhone 5-konkurrencen gav NÆSTEN ingenting.

Jeg fjernede annoncesiden igen, da jeg synes det var at pisse på mine brugere, og jeg ville selv synes det var herre irriterende at skulle forbi en reklameside, før jeg kunne tilgå siden.

Fanten.dk har i gennemsnit 500-600 unikke besøg dagligt. Se udvidet statistik her: http://www.livecounter.dk/viewstats/43616/

Men hey - har du en idé til en måde at lave endnu flere penge på siden? Alle ideer modtages med kyshånd.. Hit me :-)

Venlig hilsner fra
Emil Hyldeborg 

Fra København
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 18:47

Hej Emil.

Ud fra det høje antal besøgende vil jeg sige din side har godt potentiale til at tjene penge. 
Desværre er din målgruppe ikke særlig specifik, derfor har du sikkert meget få klik i forhold til antal visninger.  

Reklamerne på din side er kun placeret i højre side, mens videoen er i venstre. Dette gør man stort set ignorere reklamerne. Vil mene du kunne få langt flere kliks på at placere filmen i midten med to reklamer i hver side og en tekst reklame under. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27

Tobias:

Hej Emil.

Ud fra det høje antal besøgende vil jeg sige din side har godt potentiale til at tjene penge. 
Desværre er din målgruppe ikke særlig specifik, derfor har du sikkert meget få klik i forhold til antal visninger.  

Reklamerne på din side er kun placeret i højre side, mens videoen er i venstre. Dette gør man stort set ignorere reklamerne. Vil mene du kunne få langt flere kliks på at placere filmen i midten med to reklamer i hver side og en tekst reklame under. 

Hej Tobias!

Fin idé, det vil jeg kigge på i aften :-)

Kan så sige at målgruppen primært er unge. Der kommer RIGTIG mange skoleelever forbi - det er i hvert fald mit indtryk ;-)

Vh. Emil

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 19:34

Jeg vil blot smide en kommentar om din elefant og ikke så meget dit site - den er da noget af det sjoveste jeg længe har set :)

Held og lykke med siden.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:45

Emil Hyldeborg:
Kan så sige at målgruppen primært er unge. Der kommer RIGTIG mange skoleelever forbi - det er i hvert fald mit indtryk ;-)

Det kan jeg bekræfte. Da jeg gik i folkeskole (6 måneder siden) var der nogle fra min klasse, som satte den sang på - hver eneste frikvarter. Det har også gjort at jeg er rimelig træt af den side, haha ;-).

Fjern Google Adsense reklamerne, og prøv at smide en video-reklame fra Buzzamedia eller GoviralNetwork, ind ved siden af videoen. Målgruppen er unge mennesker, så jeg kan ikke se hvordan dine adsense annoncer skal kunne målrette sig særlig godt - hos mig er det ''Online Regnskabsprogram'', Prototyper, og en reklame for en bil - det er vel ikke målrettet til unge mennesker, ;o)?

Find nogle relevante reklamer fra Partner-ads (de har mange der henvender sig til unge: Tøj forretninger, gadgets, m.v.), eller andre netværks (eller evt. video reklame, som jeg nævnte)

Held & Lykke med siden! :-).

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 20:09

Du kunne evt forsøge dig med en video fra GoViral Network. Danske visninger giver godt 25 øre pr styk, så med 500 besøg, kan du nok lokke nogen filmvisninger ind. Evt med en tekst der siger "Du er bare nødt til at se det her!" og en pil der peger ned på filmen. 

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13

Problemet ved en videoannonce på samme side som selve animationen, er at de to lydkilder vil kører samtidig. Da animationen er en enkel flash-fil, har jeg ikke mulighed for at "pause" den... Ellers god idé..

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 20:13

Hej Emil,
Der er sådan set absolut ingenting i at tjene penge på sit website, der gør vi allesammen på den ene eller anden måde.

Dog har jeg lidt et problem med det udelukkende er reklamerne som siden handler om, der er ikke noget indhold på siden, nuvel ja en animeret elefant men.
Hvorfor ikke lave en indholdsside med en masse sjove videoer, citater, jokes, konkurrencer - i dont know, måske man fik flere ind og fik en større strøm rundt om på siden og derved også en højere klikprocent.

Så får annoncørerne også noget ud af deres reklamepenge :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17

Hej Henrik.

Fin idé, men jeg tænker at det måske ville ødelægge konceptet lidt? Hele siden er jo bygget op omkring den her hoppende elefant.

HELE siden skulle omstruktureres og hele portalens navn ville så bare være "Fanten.dk". En kende mystisk.. Men fint input, vil overveje det :)

Vh. Emil

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 20:21

Så lav en ekstra side, kald den "Andet spas". Så er elefanten der, men du har ligeledes en side fyldt med andet sjov du kan sende folk hen til :)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)