|
Hvordan får vi solgt vores magasin?
Hej Thomas, Ja jeg har den første udgave fysisk. Vil du se den, skal jeg sende den? |
Jeg synes at de priser i har er meget fine, men hvis man som et mindre firma (som jeg er medejer af) gerne vil have en annonce i magasinet, er det ret mange penge. Så jeg synes godt at der kunne være nogle mindre annoce pladser. Jeg tror også at du har ret i at der skal nogle kolde facts på bordet, og i kunne evt. lave nogle undersøgelser over hvor mange der egentlig ser annoncerne. I kunne også som du selv siger reklamerer for jeres annoncer i magasinet. |
Jeg vil først rose dig/jer jeg syntes at det er et super godt projekt og I har fortjent at mulig støtte og opbakning for at sikre magasinets fremtid. Jeg kan se i denne tråd at du gene vil fokusere på annoncering og ikke gå ind i en dialog omkring magasinets profil. Desværre tror jeg ikke at du kan skille de to ting ad, for jeg se det som magasinets største svaghed at målgruppen er så snæver. Jeg ville anbefale dig at udvide jeres primære målgruppe til 15-25 år. Eller måske endnu bedre 15-30 år. Men uanset hvad du vælger at gøre så bør du stærkt overveje altid at nævne at de unge, er jeres primære målgruppe, at alle uanset alder ville kunne finde inspiration i jeres mange gode succesartikler. Hvorfor udvide mål gruppen? Fordi de fleste annonceindkøbere har meget svært ved at sætte sig ind i en 15-17 årings liv og tankegang. Men ved at tage en lidt ældre gruppe med giver det langt flere annoncørmuligheder. Derud over vil i få mange flere læsere og derved også mange flere ambassadører. Eks. Selv om at jeg er i midten af 30´ne syntes jeg første udgave var en super godt magasin. Men hvor smart er det lige at løbe rundt og anbefale et teenagermagasin? Jeg syntes også i skulle se at få magasinet ud på div. Tekniske skoler. F.eks. frisørskoler, design skoler osv. der har i nok en rigtig stor procent del der går med en lille selvstændig i maven. Nok det nu til noget helt andet….. Endnu en indtægts mulighed. Abonnement… Selv om at magasinet er gratis kunne I jo godt tilbyde muligheden for et abonnement. F.eks. 125kroner for at få bladet tilsendt. Det åbner så vejen for støtte abonnementer. Når I nu ringer for at få nye annoncører og de takker nej tak til at annoncere, hvorfor så ikke spørge om de vil tegne et støtteabonnement til magasinet. Det kunne lyde sådanne nogenlunde sådanne her ” Det koster kun 250 + moms. Og så bliver dit firma nævnt med en tak bagerst i bladet. Vil du tegne dig for et eller to år med det samme? Og så skal jeg selvfølelig lige spørge dig skal det være et almindeligt støtteabonnement eller et guld? Guld det koster kun 500kroner årligt, og så kommer dit logo også med.” De fleste kan ikke lide at sige nej to gange, og jeg er sikke på at rigtig mange gerne støtte jeres super gode projekt. En annonce til min 3000 kroner er selv for mange store virksomheder, ikke et beløb de bare giver ud. Men et beløb på 250 – 500 er ofte noget de kan sige ja til med det samme, og er ofte under en beløbsgrænse hvor det ikke skal godkendes. Nu tænker du måske, ”er det ikke lidt besværligt, med alle de blade der skal sendes ud” med de priser jeg har nævnt her der det I kan betale jer fra, og stadig lave overskud. Men tænk på reklame værdien. Du får med tiden jeres magasin ud til måske flere tusinde virksomheder, det kan ikke undgås at de så også husker jer og der falder måske også en del annoncer af. Kort sagt du tjener penge på at annoncere, og dit oplag stiger. God vind fremover og hvis du/I indføre en abonnementsordning kan du godt regne med mig, og du kunne jo spørge om der ikke var en del andre aminoer der ville tegne sig. Rasmus Al Makt Te Di Or Blinne |
Hej alle, Mange mange tak for de mange bidrag. Stort tak til Skovkjer: Vi har forsøgt at få virksomheder til at støtte os. Vi er i dialog med virksomheder der gør noget aktivt for iværksætteri og innovation, såsom Danfoss. Din idé med de små støtte-annoncer er genial. Den tager vi helt sikkert til os. Jeg er bare arbejde resten af weekenden og søndag drager jeg mod Italien. Jeg vender tilbage til tråden når jeg kommer tilbage. Vi kan som sagt godt få solgt de annoncer vi skal, men med jeres hjælp af vi fået (endnu) en saltvandsindsprøjtning af gode ideer og råd. Vi tager det helt sikkert til os. Mange mange tak! |
Hej Nikolaj! Først og fremmest vil jeg lykønske jeg med bladet...det er meget vellykket! Desuden er det fedt at se en god artikel om min uddannelse i sidste nummer, -. Business Development Engineer! Og for lige at blive ved det, så tror jeg næsten helt sikkert, at vores lærerstab ville være interesserede i at annoncere i jeres blad. Målgruppen er jo perfekt! Det er lige den type mennesker som vi søger på uddannelsen... Jeg tager lige en snak med uddannelseslederen og melder så tilbage! Med venlig hilsen, Tobias |
hej Vi er igang med at lave et magasin og vores historie minder meget om jeres og jeg håbede at vi måske kunne sparre lidt sammen jeg har med stor interesse læst debatten og er sikker på at vi kan drage nytte af hinandens erfaringer. Du er meget velkommen til at skrive på mikael.danielsen@gmail.com Ser meget frem til at høre fra dig Mvh mikael danielsen NB: vi er ikke i konkurrence med hinanden - vores målgruppe er en helt anden |
Stifter og partner i www.boligudland.dk
- virksomheder som i forvejen har/forsøger at skabe et image om at de støtter unge iværksættere - virksomheder der i deres nuværende annoncering har et "gør-det-du-er bedst-til" budskab - EU midler til iværksætterprojekter (kommunikation og udbredelse af iværksætteri og innovation Endeligt vil jeg mene det er en god idé at brainstorme over: Hvilke fællesnævnere er der for læserne af bladet ? (f.eks. på Golfnyt er den lige til - men find jeres fællesnævnere og find leverandørerne til det) |