Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får vi solgt vores magasin?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Nu er studentereksamen endelig overstået, og den første tid skal bruges til at rydde op i de mange løse ender i mine projekter. Der skal laves en million ting:-)

Vi skal selvfølgelig have solgt nogle flere annoncer til næste udgave af Young Inc.

Vi har fastsat nogle priser i kan finde her: http://www.younginc.dk/annonceinformation.pdf 

Synes I de er fair? Hvad ville du give?

Priser er steget fra første udgave, da vi tredobler vores oplag og får professionel distribution til alle Danmarks gymnasier og handelsskoler. Det betyder selvfølgelig noget for udgifterne, men det har også en værdi for annoncørerne.

Vi har har haft rigtig svært ved at få tilknyttet nogle sælgere. Vi kan kun tilbyde ren provisionlønning, og dem vi har haft tilknyttet har ikke solgt noget. Vi kan godt sælge selv, og det gør vi, og det gjorde vi også til første udgave. Vi er dog ikke sælgere, så vi vil gerne forbedre situationen.

Hvordan får vi adgang til potentielle annoncører?

Hvordan skal vi overbevise dem om at annoncere i Young Inc?

Herunder hvordan synes I vi skal udforme vores annonceinformation?

Skal der nogle flere tal indover, noget kold statistik?

Jeg har tænkt meget på at bruge nogle pressemeddelelser til at få salget i gang - Har I ideer til hvordan vi kan vinkle en pressemeddelelse, med det formål at få solgt annoncør, og altså ikke gjort potentielle læsere interesserede? Hvis en pressemeddelelse kan få virkning på begge områder, så fint:-)

Alle ideer er meget velkomne. Indlæg, PB eller mails.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:10
Jeres priser er meget fair. De vil ikke skræmme annoncører, som går efter målgruppen. Den eneste skepsis kan være, at mange blade jo nok vil ryge direkte i containeren, hvorfor kontaktprisen reelt bliver højere. Men under 1 kr. for 1/1 side er OK. Måske skulle I lave nogle ½ spalte moduler - 1/1 spalte er et underligt format, som kan være vanskelig at afsætte. Omvendt giver det bare ekstra arbejde at lave mindre moduler, hvis I alligevel kan sælge de store.

Jeg tror det bliver svært at få bragt en pressemeddelelse i et konkurrerende blad - som jo ville være der, hvor I for alvor ville ramme målgruppen. Hvis det skal lykkes, tror jeg I skal forsøge at få en kendt (f.eks. Thorborg)  til at udtale ét eller andet om, hvor vigtig jeres indsats er.

God vind med projektet. I er for seje.

mvh Hans

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 10:44
Hej Hans,

Tak for dit indlæg - Jeg håbede du ville skrive;-)

Mht. kontaktprisen er det værd at nævne vores online udgave, som indtil videre har haft over 2500 unikke læsere. Folk som selv trykker sig ind på www.younginc.dk, og bladrer magasinet igennem. Derudover bliver magasinet distribueret i 15.000 eksemplarer. Så mon ikke vi en kontaktpris på omkring en krone - +/-.

Den med en, eller flere kendte er måske meget god, men hvordan skal det udformes. Jeg har nok mulighed for at få 1-3 mere eller mindre kendte til at udtale sig pænt om magasinet, men hvordan skal det hele vinkles?

Hvis vi skal igang med en/flere pressemeddelelse(r), skal det ikke være for at ramme magasiner som Iværksætteren eller Liftoff, men måske fagblade, der på den ene eller anden måde har noget at gøre med de kendte eller iværksætteri.

Alle forslag er meget velkomne, så vær ikke nærig med dem.

Vi har indtilvidere fået afsat lidt over 1/4 af annoncerne til næste gang.

Tilmeldt 15. Apr 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:16
Hej Nikolaj

Det jeg (bl.a.) synes er interessant ved jer og jeres magasin er, at I er 3 UNGE mennesker - I er selv iværksættere - også med andre projekter end Young Inc, og I laver bladet fordi, I mener, at der manglede et blad til den målgruppe, I selv tilhører.

Ja, det kunne sikkert formuleres mere spændende i en pressemeddelelse. Men jeg kunne sagtens se jer tre sidde i sofaen i morgen-tv! Jeg ved ikke om det er at skyde for højt, men send dem en pressemeddelelse kort før jeres næste blad udkommer, og HUSK at kontakte dem telefonisk den dag, de har modtaget meddelelsen (eller dagen efter) ellers forsvinder den bare i mængden!

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:05
Hej

Der findes 2 typer annoncørere til jeres magasin.
Den ene er dem som I umiddelbart har fat i i forvejen, Iværksætterne, - og filantroperne som støtter op omkring det at være iværksætter.
Filantroperne annoncerer ikke for at få noget ud af det, andet end at støtte op omkring bladet.
Iværksætterne gør det lidt af samme skuffe, men håber dog at der drypper lidt af, så deres annonceudgift i det mindste tjenes hjem, for de har jo ikke for mange penge at gøre godt med.
Ovenstående kategori skal I henvende jer til ved at fortælle dem meget omkring projektet og hvor meget i brænder for sagen, og hvad jeres ambitioner er.

Den anden kategori af annoncørere er dem som vil annoncere udelukkende for "profittens" skyld.
De kigger på om deres målgruppe læser bladet,

om udgivelserne passer ind i deres kampagneplaner,

om annoncerne dækker geografisk,

kvaliteten af bladet,

mm-prisen pr 1.000 læser - eller anden omregning.

Den gruppe er ligeglade med hvem I er, eller hvordan det hænger sammen.
Der skal laves fyldigt materiale med søjler og grafer, omkring dit og dat.

Nu er I jo så heldige at I har fået lavet et nr, så det kan vedlægges som prøve.

Jeg er lidt bange for at jeres koncept er for smalt:
et blad til unge iværksættere, som sendes til diverse gymnasier.

På hvert gymnasium er der måske (højt sat) 10 iværksættere,
hvis resten ikke fanges af ideen, er der ikke mange læsere pr gymnasium.
Tænk på hvor stor jeres målgruppe ville være hvis I stedet for henvendte jer til unge mennesker
med interesse for musik eller livsstil, eller mobil-telefoner. Men så er jo selvfølgelig ikke alene på markedet mere,
og risikerer at blive fravalgt i mængden, men der ville stadig være flere læsere pr skole.
Jeg tror også hurtigt I render i problemer med at få fyldt noget redaktionelt stof i magasinet,
når I arbejder med et snævert stofområde.

Endelig: Pressemeddelelser vil ikke give jer flere annoncørere umiddelbart - det er kun hårdt arbejde der tæller,
ud og stemme dørklokker. Pressemeddelelser kan måske være med til at gøre jeres navn kendt på forhånd,
men jeg tvivler på at annoncørene i det store hele vil lægge mærke til en sådan. I kan naturligvis under salgsmødet
henvise til pressematerialet og de medier som I har været omtalt i, men igen de fleste annoncørere tænker kun
"hvad er der i det for mig" og "hvad koster det".

Til slut vil jeg blot ønske jer en masse vind i sejlet, og rose jer for det grafiske look på bladet.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 14:23
Hej,

Tak for ros og konstruktive råd.

Det jeg vil igang med er ikke at skabe mere opmærksomhed omkring bladet for at få flere læsere. Det tager vi i en anden tråd. Den her handler om at få annoncører.

Cpufan:

Selvfølgelig er vores målgruppe snæver og vi ER et nicheblad. Selvfølgelig er målgruppen større for magasiner om mode, men det er ikke VORES område. Vi vil inspirere unge til at interessere sig for iværksætteri. Artiklerne skal ikke være tøre guides. Ikke noget med ''sådan bogfører du'' - Det skal være historier fra det virkelige liv, og råd og tips de unge kan relatere selv. I næste nummer er Katja K og hendes virksomhed med. Denne tråd er absolut ikke til debat om magasinet, men hvad vi kan gøre for at få flere annoncører. Vi har masser af emner til artikler. Vi er klar til at skrive artikler for de næste 6 magasiner. Vi udkommer kun 4 gange årligt.

Lad os koncentrere os om hvordan vi får flere annoncører.

Fint påpeget at der er to målgrupper.

Virksomheder der tænker i profit, og virksomheder der vil støtte op omkring ideen.

Sidstnævnte vil vi gerne have skilt ad, så de får nogle specielle samarbejdsaftaler. Det har vi blandt andet lavet med vores leverandører.

Hvordan får vi bedst fat i førstnævnte?

Indtil videre har vi kun skrevet og ringet - Og det går fint. Men jeg er aldrig tilfreds. Der må være en måde vi kan få skabt noget opmærksomhed på, så potentielle annoncører for øjnene op.

Der er en skæv vinkel på alt, det handler bare om at finde den.

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 15:14
Hej!

Sådan som jeg forstår det, er det ikke er noget skolerelateret magasin, men et magasin som henvender sig til unge, som de kan læse, hvis de har tanker om at blive iværksættere. Jeg ved ikke om man evt. kunne få flere kunder ved at sælge det som undervisningsmateriale til gymnasier osv.?

Ved ikke om jeg er helt galt på den, men det kunne da umiddelbart godt være....

Iøvrigt kunne jeg muligvis godt skaffe nogle kunder heroppe i det kolde nordjylland, det vil jeg lige undersøge. men jeg skal lige bruge nogle oplysninger om bladet før jeg lige kan sige mere....

Og så skal jeg lige vide om bladet KUN henvender sig til gymansier og handelsskoler, eller man kunne gå ned i 8-10. klasse, hvor unge jo er i fuld gang med spekulationer om hvad de vil være osv. i forhold til hvilken uddannelse de så vil tage..... At man så her kommer med et alternativ som måske ville kunne friste nogen...

Ved ikke om det var et totalt rodet og uoverskueligt indlæg, men det var lige mit bidrag.

Med venlig hilsen

Jakob 

Tilmeldt 15. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:16

Kære Nikolaj,

Jeg har set jeres medieinfo. Jeg savner et lidt mere frisk design på jeres information. Jeg har sendt dig lidt eksempler som er mere "friske". Priserne ser helt fine ud :-))

Tilmeldt 15. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:20
Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:20
Hej Torrild;

Kan du ikke sende mig en mail på nikolaj@younginc.dk, så kan vi snakke lidt nærmere.

Hej Jan Klarskov,

Jeg har bestemt også tænkt på at friske annoncørafdelingen på hjemmesiden og PDFen op - Jeg kan sagtens se de er flotte, og det kan nok gøre den sidste forskel.

Mange tak for det tilsendte.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)