Hej alle, Nu er studentereksamen endelig overstået, og den første tid skal bruges til at rydde op i de mange løse ender i mine projekter. Der skal laves en million ting:-) Vi skal selvfølgelig have solgt nogle flere annoncer til næste udgave af Young Inc. Vi har fastsat nogle priser i kan finde her: http://www.younginc.dk/annonceinformation.pdf Synes I de er fair? Hvad ville du give? Priser er steget fra første udgave, da vi tredobler vores oplag og får professionel distribution til alle Danmarks gymnasier og handelsskoler. Det betyder selvfølgelig noget for udgifterne, men det har også en værdi for annoncørerne. Vi har har haft rigtig svært ved at få tilknyttet nogle sælgere. Vi kan kun tilbyde ren provisionlønning, og dem vi har haft tilknyttet har ikke solgt noget. Vi kan godt sælge selv, og det gør vi, og det gjorde vi også til første udgave. Vi er dog ikke sælgere, så vi vil gerne forbedre situationen. Hvordan får vi adgang til potentielle annoncører? Hvordan skal vi overbevise dem om at annoncere i Young Inc? Herunder hvordan synes I vi skal udforme vores annonceinformation? Skal der nogle flere tal indover, noget kold statistik? Jeg har tænkt meget på at bruge nogle pressemeddelelser til at få salget i gang - Har I ideer til hvordan vi kan vinkle en pressemeddelelse, med det formål at få solgt annoncør, og altså ikke gjort potentielle læsere interesserede? Hvis en pressemeddelelse kan få virkning på begge områder, så fint:-) Alle ideer er meget velkomne. Indlæg, PB eller mails. |
Jeres priser er meget fair. De vil ikke skræmme annoncører, som går efter målgruppen. Den eneste skepsis kan være, at mange blade jo nok vil ryge direkte i containeren, hvorfor kontaktprisen reelt bliver højere. Men under 1 kr. for 1/1 side er OK. Måske skulle I lave nogle ½ spalte moduler - 1/1 spalte er et underligt format, som kan være vanskelig at afsætte. Omvendt giver det bare ekstra arbejde at lave mindre moduler, hvis I alligevel kan sælge de store.
Jeg tror det bliver svært at få bragt en pressemeddelelse i et konkurrerende blad - som jo ville være der, hvor I for alvor ville ramme målgruppen. Hvis det skal lykkes, tror jeg I skal forsøge at få en kendt (f.eks. Thorborg) til at udtale ét eller andet om, hvor vigtig jeres indsats er.
God vind med projektet. I er for seje.
mvh Hans