|
Hjælp til Hjemmeside, Host, CMS mv.
Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento
|
Nu kan det snart være nok..... ;o)
|
Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento
Hej Nicolai, Det lyder godtnok til at være et omfattende site du har gang i - sejt. Omkring CMS og hosting, så har vi hos bblsolutions brændt fingrene ved første valg, så jeg vil anbefale dig at lave et godt benarbejde inden du vælger løsning - og i den forbindelse anbefale at holde dig langt væk fra virksomheden surftown, de holder på ingen måde hvad de lover, og har overhovedet ikke kompetencer i huset til at servicere sine kunder. Vi bændte som sagt fingrene og gik derfor ud og undersøgte markedet for hosting og cms. Vigtgit for os var (efter oplevelsen med surftown), at vi selv fik adgang til webserveren, og ikke blot igennem et brugerinterface. Når vi selv har adgang til serveren, kan vi netop også selv komme ind og fejlsøge når noget går skævt, eller hyre nogen andre til det, hvis vi ikke har kompetencen, men summasumarum er at vi har adgangen. Vi valgte derfor at leje en server, hvor hostudbyderen har ansvaret for hardware og vi selv for software, den løsning ser nu ud til at fungere rigtig godt. Vi valgte PlustHost, da de i bedste grad så ud til at kunne indfri vores krav, og indtil videre har vi valgt rigtigt. Vi har haft nogle problemer med serveren (selvforskyldte), men plushost har hjulpet os pompte og ydet topservice. Omkring CMS, havde vi også i starten kig på joomla (som er blevet anbefalet af andre), men valgte til sidst Umbraco, da vi mente at det gav os flest muligheder for egne tilretninger på hurtig måde. Vi har nu kørt med Umbraco i 4-5 mdr. også er meget tilfredse, det er en virkelig godt og gennemtænkt CMS. Det er opensource og det er dansk :-) Håber du kan bruge vores erfaringer til noget. Held og lykke med projektet. mvh. Anders |
Hej Regin! Tusind tak for dit konstruktive og objektive svar. Jeg har været til møde med en udbyder af hosting, cms mv og blivet meget klogere med hvad mine behov er. Jeg kontakter også dig snarest muligt, så foreløbig tak for dine tanker. Det er sku en jungle, med alle de udbydere af moduler, cms og design, hosting så jeg finder en god samarbejdspartner til det hele. Prisen er ikke så vigtigt, mere at det er nogen seriøse samarbejdspartnere. Mvh. Nicolai |