Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung uerfaren iværksætter - hjælp til opstart.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 68
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg håber at jeg igennem dette indlæg vil kunne få en masse konstruktiv kritik og dermed også en masse hjælp til, hvad jeg skal gøre.

Ung uerfaren gut på 20 år, med et hav af ambitioner og optimisme - og selvfølgelig også realistisk.

Jeg er lige startet på handelsskolen her i august, og har i et par år gået med en idé om at starte min egen virksomhed op.
Jeg har i forvejen en uddannelse som web-integrator, og interesserer mig især for grafisk design.

Det har som sagt gået og kriblet i mig i mange år, om at starte noget op.
Men det skulle ikke bare være 'noget'. Det skulle være noget, hvor jeg virkelig brændte for det.

Jeg kom frem til, at jeg godt kunne tænke mig starte et e-markedsplads hvor det er muligt at sælge brugt/nyt tøj. Brugerne opretter selv
annoncer og sælger sit tøj. Jeg ved godt at der alleredes findes en del sider der gør det, men det er mine konkurrenter og mit mål er jo at gøre
det bedre end dem! Men det skal ikke bare kun være dét.. Der skal ligges utrolig meget vægt på det sociale fællesskab også. Og det skal være muligt
at chatte med hinanden, debattere, og ikke mindst oprette et outfit.

Senere hen vil jeg gerne kunne sælge tøj fra leverandører derinde, så der både er et markedsplads for brugt tøj som brugerne opretter.

MEN!! Også et markedsplads med splinternyt tøj, som jeg sælger igennem leverandører og indtjener procenter fra salget. Kan i følge mig??
Jeg har brugt lang tid på www.startvaekst.dk og det har hjulpet mig utrolig meget. Jeg har nu fået registreret virksomheden så vi er CVR-registreret
og jeg har samtidig fået fat i en kammerat som også er helt 100% med på ideén og gerne vil være en del af det. Vi skal så begge være indehavere af det.

Jeg har oprettet os som et I/S selskab, da vi ikke har økonomi til ApS og da det er første gang for os begge med opstart af virksomhed, vil vi ikke satse alt for meget.

Det er en meget skrabet udgave af alle de planer jeg går med. Men her kommer der nogle spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med at svare på:

- Hvor starter jeg? Jeg har lavet en kort markedsanalyse og brugt tid på at researche og undersøge konkurrenter osv. Men hvad skal jeg mere undersøge?

- Hvilken rækkefølge tager jeg tingene i? Det er svært at overskue helt 100% hvordan og hvorledes.

- Hvem ville i anbefale jeg skulle ansætte i firmaet? Og hvor mange? Og når jeg siger ansætte, mener jeg at jeg gerne vil have at det er et fælles projekt.

Da mig og min kammerat er ejere, regner jeg med at vi splitter procenterne op, så vi får 25% hver. Og så bliver de sidste 50% delt ud til de eventuelle ansatte i firmaet. er det en fair løsning, eller hvad vil i foreslå?

Jeg ved at dette indlæg helt sikkert i mange erfarende iværksætters øjne vil lyde helt ude i hampen, og derfor spørger jeg om hjælp for i kan rådgive mig, og gøre mig klogere på hvad der egentlig helt 100% skal til. :-)

Tak for jeres opmærksomhed på forhånd, håber på nogle gode bud!

Mvh. Nicholai Jensen

Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 68
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

? Ingen der gider hjælpe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg tror mange gider - men du har lavet et meget langt indlæg, som først lidt pø om pø handler om en række ret forskellige spørgsmål. Jeg tror det er for uoverskueligt. Dels fordi visse ting er meget generelt, "hvordan kommer jeg igang" og selv ting som ejerforhold er ikke sådan lige til at gå til.

Prøv at holde tingene lidt separat - og gør det kort og koncist for hvert spørgsmål som ikke 100% hænger sammen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart og kort:

 

- Du vil lave en hjemmeside med handel. Et godt sted at starte vil være at lave hjemmesiden og se om I kan få nogle til at handle. I det hele taget få nogle besøgende. Som sagt har I ret hård konkurrence på området, og I må finde en måde, hvorpå folk besøger jeres side og ikke andres. Det kræver I har en side, og at I har noget at tilbyde på siden.

- Drop alle tanker om ansatte. Ansatte vil have penge og de er meget meget dyre (det koster andet end løn). Det du leder efter er partnere, der er villig til at lægge gratis timer i projektet. Spørgsmål i den forbindelse kunne være: Kan I selv lave hjemmesider? Kan I selv håndtere pengetransaktioner? Kan I selv håndtere bogføring? Kan I selv håndtere marketing? Kan I selv håndtere salg?
Hvis I kan svare ja til det, behøver I sådan set ikke mere. Hvis nogen af dem er nej, handler det om at finde en ressource, som kan hjælpe på de områder.

Kort sagt: Tænk stort, men ikke større end det er. Ansatte er ikke et problem før de er nødvendige. Et firma er ikke nødvendig, før der er en indtjening. Sørg for aftaler indbyrdes, hvad der forventes af hver og vigtigst af alt, sørg for at I har et produkt, som der kan testes og vurderes.

 

Partner i www.telemetric.dk. Call-Tracking at Telemetric connects your online advertising with incoming calls to your company. 

Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 68
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Der kunne simpelthen ikke svares mere præcist og korrekt!
Jeg takker mange gange for det fine indlæg, det var lige præcis det, som jeg ledte efter.

- Og jeg mente også partnere og ikke ansatte.
Jeg må ud og lede efter nogle der kan dække de kompetencer der er behov for!
Jeg siger tak,

God weekend.

Mvh Nicholai

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)