Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OpenCart, Magento, eller noget helt syvende?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej kære Aminoer :-)

Det er efterhånden mange år siden, jeg har lavet eButikker... og selvom jeg stadig leger lidt med webudvikling, som eks.vis på www.brugtelastbiler.dk, så føler mig måske ikke heeelt up to date på udbuddet af webshop-systemer...

Men som marketingchef for en landsdækkende butikskæde står jeg nu i spidsen for udvikling/etablering af ny webshop - og her kunne jeg godt tænke mig jeres råd og kommentarer til valget af platform.

Kravene til platformen er umiddelbart:

- Det skal være en OpenSource platform, der er rimelig udbredt og som har en vis mængde udvikleres interesse og som er anvendt til en vis mængde kørende sites.

- Det skal være SQL (doh!)

- Det skal være nogenlunde tilgængeligt og intuitivt at arbejde med for shop-administratoren.

- Det skal være "nemt" at udvikle på (i.e. kernen må gerne være dejligt ren og med lækker kode, som er nem og logisk at håndterefor en udvikler)

- Der skal være en vis mængde "lækre" moduler/plugins tilgængeligt OpenSource

- Den skal kunne håndtere en vis mængde trafik, uden ekstremt server-behov

- Den skal være rimelig med load-tider

- Den skal kunne håndtere +15.000 varenumer uden problemer

- Da den skal integreres med (og i et vist omfang styres fra) Navision, må der gerne findes cases på netop sådanne kørende løsninger

- Den skal selvfølgelig være brugervenlig (både for admin og kunde), seo-venlig og all-round-behagelig at arbejde med (nårh ja, når man nu er i gang med at skrive krav-spec ;)

Umiddelbart er jeg lidt lun på OpenCart, men er ikke afvisende overfor hverken Magento eller andet, hvis argumenterne er der... hvad mener I?

På forhånd tak for jeres gode input :-)

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)