Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

produkt fotografering

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Vi kan skam godt stå for noget som produktfotografering og har gode partnere. Ofte kommer det meget an på kunden, deres stil og ønsker samt hvad deres budget kan klare og hvad de har lyst til at betale for reklame billeder. Fordi der vil altid være nogen, som har deres eget indtryk af, hvad "sådan noget skal koste".

Du kan tage kontakt via hjemmesiden og så kan du få tilsendt referencer? :)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:59

NicosiaLonghi.com:
deres stil og ønsker samt hvad deres budget kan klare og hvad de har lyst til at betale for reklame billeder. Fordi der vil altid være nogen, som har deres eget indtryk af, hvad "sådan noget skal koste".

Her er jeg ikke enig, jeg anbefaler altid folk at lade være med at oplyse deres budget, for i 9 ud af 10 tilfælde bruger leverandøren det til at tage hele budgettet eller 10% under, hvorved leverandøren måske havde givet et bedre tilbud hvis man ikke havde oplyst budgettet.

Som leverandør kan man egentlig være ligeglad med kundens budget, ens varer koster jo det de koster, så når man henvender sig til en leverandør og siger: jeg skal have lavet 100 packshots, jeg kunne godt tænke mig at der var en spejleffekt og så må de gerne have hvid baggrund så bør leverandøren kunne regne en pris ud fra dette istedet for at spørge om budgettet.

Ikke at jeg siger du gør sådan Nicosia, men det gør 9 ud af 10 andre. Derfor vil jeg stærkt anbefale man unlader at oplyse budgettet i første omgang, man kan jo altid tage den op hvis det prisudspil leverandøren kommer med er for højt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 12:53

Martin Tygsen:

Som leverandør kan man egentlig være ligeglad med kundens budget, ens varer koster jo det de koster, så når man henvender sig til en leverandør og siger: jeg skal have lavet 100 packshots, jeg kunne godt tænke mig at der var en spejleffekt og så må de gerne have hvid baggrund så bør leverandøren kunne regne en pris ud fra dette istedet for at spørge om budgettet.

Jeg er enig med  jer begge to.. som kunde er det ikke smart at komme med et budget fordi man risiker at priser bliver sat op til at matche hvad man havde regnet med at bruge, selv om det reelt kunne gøres biligere.. Jeg abejder selv i butik og når man spørg hvad kunden havde regnet med at bruge på en bestemt vare er det lige så meget for at finde noget der koster det samme (eller måske ca. 5% mere...) men også for ikke at skræmme kunden ved at anbefale noget der skræmer ham/henne helt væk..

I realiteten har kunden som regel en alt for lav budget i forhold til hvad han/hun vil have og derfor kunne man jo ligge ud med at give kunden et tilbud der matcher budgetet, men andbefale noget der var en bedre, men dog dyrere, alternativ.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:03

Firben:
Jeg abejder selv i butik og når man spørg hvad kunden havde regnet med at bruge på en bestemt vare er det lige så meget for at finde noget der koster det samme (eller måske ca. 5% mere...) men også for ikke at skræmme kunden ved at anbefale noget der skræmer ham/henne helt væk..

Det er lidt noget andet hvis man er i en butik, her kan kunden jo bare kigge rundt og se priserne selv, eller tjekke prismærkene på de varer der anbefales.

Når vi taler om en serviceydelse er det straks værre, her kan leverandøren bare skrue op til kanten af budgettet selvom han normalt ellers kun ville have taget halvdelen - det har kunden ingen chance for at undersøge eller vide.

Så jeg holder på man skal lade leverandøren komme med et udspil, hvis det så ligger langt over budget kan man sige jeg har altså kun xx.xxx kroner at gøre godt med, hvad kan du lave for dette beløb. Så står du langt stærkere.

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 13:44

Lad mig sige det sådan her: Når du har haft en vis portion kunder, som kommer ind og siger ting som "jeg vil have det bedste af det bedste" , "det skal være top eksklusivt" , "Det skal være top professionelle billeder" og ting i den retning, men at de så begynder at trække voldsomt i land, når prisen så dukker op, så vil du også have i baghovedet, at man ikke gider spilde sin tid på sådan noget :)
Kvalitet koster - og eksklusivitet er også forbeholdt feinschmeckere som tænker på slutresultatet.

Derfor har jeg i visse tilfælde faktisk spurgt, om de er klar over, at professionelle fotosessions med anerkendte og dygtige personer, altså ikke er noget som klares i et kælderrum med en lommelygte og et lommekamera .... (selvfølgelig ikke så groft ... I ved hvad jeg mener Wink)

Og til dit eksempel med, at hvis en kunde henvender sig og siger "100 packshots, spejleffekt, hvidbaggrund osv.," så er det da klart, at det er irrelevant at komme med budgetspørgsmål m.m.. Of course :) 
Det er mere, når folk ønsker individuelle løsninger osv.

sorry hvis nogen føler sig stødt.

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 05
Indlæg ialt: 129
Fra  OrdPress.dk Skrevet kl. 17:49

Mit website om wordpress: https://ordpress.dk

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)