Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

produkt fotografering

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg kan se der kommer flere og flere spørgsmål herinde omkring fotografering af produkter til webshops, og er derfor blevet lidt nysgerrig efter hvor mange der egentlig laver selv, der anvender prof. udstyr og hvem der sender det ud til en ekstern virksomhed.

Man må meget gerne udybe sit svar.
Fra Skovlunde
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:15

Jeg vil da lige benytte chancen og blande mig her. Jeg er fotograf og laver gerne produktfotos i studie for alle interesserede.

Mit studie ligger i Herlev, Storkøbenhavn, men det meste kan jo sendes med posten.

Jeg stiller også gerne modeller til rådighed.

Hvis der er nogen interesserede, så send mig en mail eller pm, så smider jeg lidt Amino-rabat efter jer Smile

- Birgitte
www.friskfoto.dk

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 02:44

Hej Martin

Vi tager alle vore produktfotos af modelbilerne selv.

Af udstyr anvender vi et Canon 30D, Cocoon lyskasse, Interfit lysbord samt fast lys med softbokse fra OBT. Til fotonørderne kan jeg oplyse at vi ofte anvender HDR-billeder (Photomatix software) for at få alle detaljer med.

Vi ville meget gerne anvende en prof. fotograf, men med 300 modelbiler (og et mål på 1.000 -2.000) med 2-4 skud af hver, giver det ikke økonomisk mening.

De fleste modelbilproducenter kan tilbyde produktfotos af en højest tvivlsom kvalitet og opløsning. Dette kan man selvfølgelig bande over, men på den anden side giver det os en mulighed for at skille os ud fra vore konkurrenter, hos hvem man enten ikke kan se et billede eller må se på et kornet 50*100 px. billede.

Lad mig endnu engang tillade mig at lufte min undren over producenter af forskellige varer, hvoraf mange primært sælges på nettet. HVORFOR Huh? er det, at de ikke ofrer pengene på ordentlige produktfotos, og i det hele taget gøre alt hvad de kan for at servicere netbutikkerne?. Havde vi stødt på en producent med gode billeder kan jeg love at vi købte alt fra hans sortiment.

Jeg skulle i øvrigt hilse at sige, at sådan nogle modelbiler i metallak er nogle irriterende bæster at fotografere :-)

Med venlige hilsener

Thomas

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:59

Hej

Jeg har valgt selv at tage min produktfotos.

Jeg bruge en hjemmelavet lyskasse og et Canon Eos D500 som jeg låner af en ven. Derefter redigere jeg selv billederne i photoshop.

Bedøm selv resultatet på www.ifume.dk

PS. Er der forresten nogen der ved om der finden anden måede at skabe spejl effekten på, end at lave den i photoshop? (Se mine produktfotos)

Med venlig hilsen

Anders Yde
Ifume.dk 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:59

Hej Anders

Flotte billeder. På http://tabletopstudio.com/ bruger de en plexisglasplade til fotografering af ure som giver spejleffekt..

Mvh Jesper

Fra Skovlunde
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 22:46

Hej FriskFoto

Vi står faktisk og har brug for en fotograf til nogle billeder. Og pudsigt nok bor vi også i Skovlunde og har kontor i Herlev.

Det vi har brug for er : Nogle billeder med egne "modeller" som står i profilbeklædning med vores eget logo på. Billeder skal bruges til hjemmeside samt flyers.

Det haster lidt så havde forestillet mig det skulle være på fredag.

Vil du give et tilbud på ovenstående ?

Mvh

Brian

Imageprint

Fra Skovlunde
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:30

Hej Laysen,

Jeg har sendt dig en pm Smile

Hilsen Birgitte 

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 21:37

Hej Jesper 

http://tabletopstudio.com/ - det var en fed side, den røg lige under foretrukne :)

Idéen er god med plexiglasplade, er der nogen der ved hvor man kan skaffe en der som ikke giver 100% spejling, men let spejling som den jeg har på www.ifume.dk?

Det vil være til stor hjælp...

Med venlig hilsen

Anders
Ifume.dk

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:43
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 23:19

Tak Martin

Det var god inspiration, men gad vide om ikke man kan få en billig plade med samme effekt i mit lokale byggemarked.

Jeg tror lige jeg skal en tur forbi XL byg og div. køkken firmaer med en Dior Homme og se hvad de kan byde på :)

Med venlig hilsen

Anders
Ifume.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)