Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med tekstilfolie til min skæreplotter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har investeret i en skæreplotter fra Datamarked, som jeg skal bruge til at lave tryk på t-shirts.
Den fungere også rigtig fint, men jeg har lidt problemer med det tekstilfolie jeg har købt.

Når jeg sådan har siddet og set videoklip på nettet af folk der laver t-shirts med deres plottere, så er det ”overskydende” folie nemt at fjerne. Men uanset hvordan jeg stiller trykket på min plotter så kan jeg ikke bare trække det overskynde af, og mine bogstaver så bliver siddende på papiret.

Bogstaverne er ellers skåret fint ud og igennem, men alligevel hænger det hele sammen når jeg løfte det af. I forhold til de folier jeg har set i videoerne så er mit også meget tykkere end deres. 

Det folie jeg har købt er fra NWD og hedder Lotus transflex og kan klare optil 80 grader.
Er det mon fordi det er for ”god” en kvalitet?

Er der nogen som har gode erfaringer med noget andet tekstilfolie, og hvor kan det eventuelt købes til en fornuftig pris? 

Med venlig hilsen

Jim

Tilmeldt 2. Jun 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:57
Er der virkelig ikke nogen der har en ide om hvorfor trykket ikke er til at skille ad?
Eller nogen som har erfaring med noget godt folie til tryk på t-shirts?

Med venlig hilsen
Jim
Fra Haderslev
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:26

Hej Jim

Har ikke prøvet den folie.

Prøv forsigtigt at skære igennem ned til bærefolien med en hobbykniv og se om det så virker.

Jeg har rigtig gode erfaringer med Lotus Flex

MvH

Søren B

Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:46

Hej Jim !

Vi har en supergod textilfolie i vort sortiement, som jeg varmt kan anbefale dig. Du er velkommen til at rekvirere en prøve, hvis du mailer os din adresse.

Med venlig hilsen

Per Hammershøi

Kontor Prestige

www.kontorprestige.dk

post@kontorprestige.dk

Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:19

Hej Jim

Dit spørgsmål er måske forældet, men jeg vil nu se om jeg kan hjælpe dig alligevel. Dit problem kan sandsynligvis afhjælpes ved, at du sætter et lavere tryk på din kniv. Hvis bagpapiret, som i dit tilfælde, ikke er til at skille fra folien er det typisk, at mange vil forøge trykket på kniven. Effekten af dette bliver, at folien bliver trykket ned i bagpapiret og derfor ikke vil skilles fra hinanden.

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)