Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotografering af smykker

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Humlebæk
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Jeg har en hjemmeside som sælger accessories. Især fotograferingen af smykkerne er besværligt. Sølvsmykker med og uden sten er de værste. Jeg bruger som så mange andre timevis på at redigere billederne hver gang og så er jeg stadig ikke tilfreds med dem. Jeg har nu købt en e-photomaker hos obt.dk (en variation af Cubelite), men det var heller ikke godt nok. Jeg har set en lyskasse på en amerikansk hjemmeside, med flourescerende, halogen og LED-lys monteret inde i kassen - den er specielt lavet til at fotografere smykker i. Den koster ca. 7000,-, men kan det virkelig ikke gøres billigere - og kan det ikke købes i DK? Nogen som har erfaring med foto at smykker - gode råd - ved hvor man ellers kan købe en kasse??

Mvh.

Rosila

Tilmeldt 15. Apr 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:27
Hej Rosila

Synes godt nok også, at det lyder dyrt med 7000,-

Har du ikke mulighed for at skrue op og ned for lyset/flashen? og så forsøg dig lidt med at rykke rundt på placeringen af lyset, hvis det er reflekserne, der generer.

En anden ting er jo så lige dit kamera!? Hvilken type kamera har du? et automatisk eller et, hvor du har flere muligheder for manuelt at indstille eksponering, hvidballance etc.

Du skal være velkommen til at skrive en mail eller pm til mig, hvor du beskriver lidt nærmere - og evt. vedhæfter et par billedeksempler, så skal jeg se, om jeg kan komme med et par "guldkorn".

Fra Humlebæk
Tilmeldt 30. Jun 07
Skrevet kl. 15:35
Hej Kamilla

Tak for dit svar.

Jeg har prøvet at rykke rundt på lyset, det er ikke nok synes jeg.

Mit kamera er et Epson 3 M pixels og jeg kan godt indstille de forskellige ting.

Hvis jeg må få din mail-adr. kan jeg lige sende et par billeder til dig.

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 15:42
Hej..

Der har faktisk været en tråd her på amino der handlede om hvordan man kan lave sin egen lyskasse.. Kan ikke lige finde den, men den er der.. Så det er nok værd at lede efter den og selv lave kassen så du sparer 7000,-

Mange hilsner:/Thomas

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 16:09
Hej Rosila,

Dette er ikke så meget et svar til dine tekniske spørgsmål, men mere en advarsel. Har ofte hørt historier om kopiproduktion af smykker i Kina taget direkte fra billeder på hjemmesider - Kender selv en smykkedesigner som er bange for tage billeder af sine smykker pga. frygten for kopiproduktioner.

Dette skal dog ikke afskrække dig fra at tage billeder af dine smykker, da det jo naturligvis er et effektivt marketings værktøj, men blot være opmærksom på muligheden for kopiproduktioner.

Håber du kunne bruge mine tanker,

Mvh

Lars Ettrup

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:35
Hej

Du kan også prøve dette link: http://www.tabletopstudio.com/documents/jewelry_photography.htm Det er en side hvor du kan få en masse gode råd og fif til fotografering af alverdens forskellige slags produkter. Jeg her linket til "Jewelry Photography"

Ellers så er det også muligt at tage billeder med flere eksponeringer og så "smelte" dem sammen til 1 billede.

Hilsen Morten

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 17:59

Det er ikke megapixels, men optikken der er kvalitetsmålestokken. Uanset antal megapixel skal det skaleres ned for at fitte et website. Du skal have fat i et ordentligt kamera... say +8000 kr.

Så kan du med manualen i hånden tage billeder med lav dybdeskarphed som giver den effekt jeg mener skal til.
Dybdeskarphed er det fænomen du ser her
http://www.jegem.com/jewelry/gemstone/moonstone/
Smykkerne står skarpe, men allerede en halv centimeter bag smykket (glas og siv-strå) bliver billedet sløret og gør billedet rigtig lækkert med smykket i centrum.

Flere kameraer i den familievenligeprisklasse kan godt arbejde med dette fænomen, men det er jo at underkende fotografers faglige stolthed at tro man kan lave top-lirede billeder med et Kreta-kamera... og photoshop ved hånden

Prøv at smid nogle links til billeder fra andre sites du synes er i den stil du vil ramme... Så kan amino måske hjælpe med foto-tips.
Når du så har taget fotos... så kan du jo vise dem, og spørge amino-grafikerne om redigeringstips.

-held og lykke

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 19:15
WideEyes - Super fedt link
Anne Fogel - smykker med mod
Fra Humlebæk
Tilmeldt 30. Jun 07
Skrevet kl. 08:42
Hej Thomas

Jeg vil helst have en "rigtig" kasse, da jeg også skal have de forskellige lys i den inde i den.

Fra Humlebæk
Tilmeldt 30. Jun 07
Skrevet kl. 08:44
Hej Lars

Tak for dine tanker :-)

Ja, det ville jo ikke være rart at blive kopieret i Kina, men da jeg sælger fra en webshop er der ikke rigtig nogen vej udenom......

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)