Hej, Jeg skal betale min partner løn og overvejer at bruge Danløn. Han har et bestemt bruttobeløb tilgode fx: 100.000,00 kr. Hvad kan det bedst betale sig at han bliver afregnet som: timelønnet honorar funktionær Det skal lige siges at han arbejder fuldtids andensteds, hvorfor denne indtægt bare skal tilpasses så han slipper billigst i skat... |
Lønudbetaling
|
Hej. Hvad mener du med din partner ? Han kan evt. oprette sin egen virksomhed, og så fakturere beløbet til dig. Herefter kan han benytte virksomhedsskatteordningen - og derved vælge at beholde pengene inde i virksomheden. Så bliver beskatningen i første omgang kun 28 %. Det skal siges at man nok får brug for en revisor så - men det er minimalt arbejde der skal laves for hans virksomhed. Ellers må han bare sørge for at indbetale til ratepension for at spare skat. Med venlig hilsen Mads Riber Bookkeeping |
den med egen virksomhed, har jeg luftet for ham, men han har ikke mod på det, så jeg betaler ham som en "ansat". Takker for svarene. Han bliver timelønnet. |
|
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Niels, Hvad kan Skat have imod at man opretter en virksomhed der modtager betaling for ydelser? Er lidt nysgerig efter deres begrundelse. |
Én kunde er ikke nok. I så fald er kunden arbejdsgiver og du er lønmodtager. |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Nu må vi vist lige sætte nogle ting på plads. Hvis det vi taler om er et interessentskab som partneren også er medindehaver af, er der ikke noget der hedder løn o.l. Så hedder det overskudsandel. Denne beskattes ovre hos ham præcist på samme måde som al anden virksomhedsindkomst. Er det et ApS vi taler om hedder det løn. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Det er et ApS. Han skal derfor have løn. Jeg skal indbetale Skat, ATP og nettobeløbet. Det tænker jeg at gøre med Danløn, men jeg synes ikke at have tiden. Hvordan kommer jeg lettest over denne lønudbetaling? venligst Skjold |