De 40 i underskud vil bliver fratrukket hans indtægt som fradrag |
Kun den negative moms. Tilfælde 1 og 2 vedrører kun skatteberegningen, hvor underskud fremføres til senere år.
Kun den negative moms. Tilfælde 1 og 2 vedrører kun skatteberegningen, hvor underskud fremføres til senere år. |
Så står Skat der og konfiskere varerlageret. Hvis han kun skyldte 70k, ville det mest fornuftige være at betale skat og starte firmaet for 30k. Hvis Skat konfiskere varerlageret, bliver det solgt på aktion og der får de måske 15k for det. Derudover er der udgifter for Skat at konfiskere det, så de penge vil Skat tage fra de 15k. Hvis det er 5k, så bliver din gæld nedskrevet med ialt 10k. Fradrag får du ikke hvis du ikke har handlet ordenligt og jeg tvivler stærkt på at Skat vil acceptere at du har et underskud på 90k på den forretning. Dermed mister du 90k og får kun godskrevet 10k på gælden. |
Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent
og den negative moms vil skat vel forventeligt gøre modregning i eller? |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
@ Cookie. Jeps modregning af moms. |
Tak for alle svarerne. Så indtil videre er vi altså enige om at en evt. negativ moms til udbetaling vil blive modregnet i gælden inden udbetaling. Hvad med et negativt resultat? Det vil blive til et skattefradrag som overføres til næste år - men er der ikke noget med at negativt skattefradrag er => penge tilbage i SKAT?
Nemlig. Selskabskonstruktion? Mener du så at det i stedet skal oprettes som et ApS eller hvordan? - For der kan vel ikke bare blive oprettet et holding selskab som enkeltmandsvirksomhed, som ejer bilen, og et datterselskab som driftsselskab også som enkeltmandsvirksomhed? Eller hvad? |
Hovedreglen i Danmark er at skattemæssige underskud skal fremføres. Der er rigtig nok nogle områder, hvor negativ skat kan udbetales (og dermed indgå i modregning). Dette gælder eksempelvis dødsboer og senest er det blevet muligt at trække negativ skat fra i forbindelse med forsknings- og udviklingsomkostninger. |
Ja selskab med begrænset ansvar - for enkeltpersonen et ApS - ikke noget med holding og drift for personligt selskab. Skat vil jo nok stille spørgsmål hvis han pludseligt har råd til et ApS og i det købe stor fin bil og en masse andet i ly for den gamle gæld, men det er en anden sag. Hvis der er negativ indkomst vil den blive modregnet anden positiv indkomst - men er det samlede negativ og der slet ikke er betalt noget i skat, så får man ikke noget tilbage Man kan ikke få noget hvis man ikke har betalt noget) - men får det overført til modregning i kommende overskud Nå jeg skrev samtidigt med Henrik, men jo heldigvis nogenlunde det samme. Mit råd stadigt - gælder er til at overskue, så slid i det og få hakket de 70 t af, og kom videre derfra vh |
Tak for svar Henrik Ved at stifte et ApS mister han jo den fordel der er i en evt negativ moms kan fratrækkes hans gæld... og det personlige fradrag også.... Men derudover - er ideen så ikke at lave et holding selskab som ejer driftselskabet, og registrere bil op i holdingselskabet f.eks.? Spørgsmålet er så: Kan man godt registrere et holdingsselskab som værende enkeltmandsvirksomhed - nej vel? Hvis man kan det ville det nemlig være perfekt, da alt overskudet så også kan flyttes op i holdingselskabet og dermed påvirker det ikke vedkommendes SU-situation.. |
Måden at undgå problemer med indtægt og SU er virksomhedsordningen, hvor han kan nøjes med at hæve det han må inden for SU og lade resten stå til 25% selskabsskat - som modregnes almindelig skat når han senere år hæver Hvorledes et sådan overskud der bliver stående behandles i forhold til den gæld der er til det offentlige ved Henrik formentlig - men det løser i alle fald problem med at indtægten rammer SU grænser vh |