Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg forståét det korrekt...... eller ej ???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Jeg har læst et sted på en af de forgåénde tråde at : 
Inden for EU er det besluttet at man(erhvervsmæssigt)handler momsfrit.(EU-direktiv)

Af kontrolhensyn skal køber beregne moms og oplyse vareværdien uden moms på

momsangivelsen(RubirkA).

Da jeg er ved at udfylde min momsangivelse.... kunne jeg godt tænke mig at få skåret det lidt ud i pap ;o)

Altsååå...... jeg har feks. købt noget tøj på e-bay i Tyskland til min webshop.

Sælger oplyser ikke noget om tax..... ( mon det er fordi jeg ikke har betalt nogen moms af varene ? )

Så er spørgsmålet...... hvad skal jeg oplyse i momsangivelsen ??

Jeg har købt for ialt 5055 danske kr. hvori jeg har betalt ca. 684 kr i porto.

Skal jeg så trække 20 % fra indkøbsprisen ( 4371 - 954,20 = 3416,80 ) og skrive de 3416,80 i rubrik A på momsangivelsen..... og de 954,20 på moms af vare i udlandet ????

Hvis det er helt forkert forståét...... håber jeg at én af jer vil give jer tid til at stille det korrekt op for mig )

Venlig hilsen

Gitte

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:54
Hvis sælger ikke har oplyst noget om moms og/eller du ikke har sælges momsnummer er der vist ikke de store muligheder for at afløfte momsen.

Står momsen nævnt på din faktura fra sælger?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:10

Nej.... der står ikke noget om hverken moms eller sælger momsnr. ..... og faktisk så har jeg egentlig heller ikke en rigtig faktura... men "kun" en vindermail fra e-bay hvori der står hvad jeg har købt og hvem jeg har købt af og hvilken konto jeg skal betale til. ( altså sælgers bank-konto )

Denne vindermail bruger jeg i min kassekladde som så kan holdes op imod min bank konto så moms og skat kan se at jeg har betalt for varene.

Har prøvet på mit gebrokken tysk at skrive til sælger om der er indholdt tax for varene..... men har ikke fåét noget svar i nu !!

Hvis nu jeg intet hører fra sælger...... betyder det så at jeg IKKE skal skrive noget på min momsangivelse .... før jeg har solgt mine vare ( skal vel lægge 25 % på varene som jeg sætter til salg.... ikk ?? ...... det er vel uanset om jeg selv har betalt moms eller ej ????

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:02
Hej!

Du ikke ikke forstået det korrekt.

Hv is du køber en være i f.eks. tyskland(b2b), så skal du oplyse dit danske cvr. nr. til

sælger, for at undgå momsen.

Herefter skal du tillægge 25% på varer indkøbt fra udlandet samt på ingående moms.

I rubrik A skriver du købesptrisen før momsberegningen.

Ja du skal momse et salg i DK.

/Peter 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)