Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at bestille vareprøver som privatperson uden for EU?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg står i en situation, hvor jeg ønsker at bestille nogle vareprøver hjem fra Kina.  (Pris ca. 400 kr.)

Det drejer sig om nogle få armbånd. Er det muligt at slippe for Told, moms og importgebyrer?   

Jeg ved godt der skal stå "SAMPLE-no commercial value", men spørgsmålet lyder på, om man skal have et CVR-nummer, for at slippe for afgifterne på vareprøver? 

På forhånd tak!

Venlig Hilsen

Benjamin 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19

Du vil få alle afgifterne af den værdi pakken har desværre. Du vil jo ikke kunne vise andet
I øvrigt kan alle jo skrive sample no value, eller gift og meget andet, men told er ret opmærksom på det i disse ebay og alibaba tider
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Mar 12
Skrevet kl. 21:29

Tak for svaret.  

Er der så slet ingen mulighed for at bestille vareprøver hjem uden afgifter som virksomhed? Eller gælder dette udelukkende for privatpersoner ? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40

Nej. Du kan kun få vareprøver hjem - af ringe værdi - i det omfang du driver registreret virksomhed. Så kan du tilgengæld også slippe for både moms og told.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:44

Hej Amino'er

Jeg står i en situation, hvor jeg ønsker at bestille nogle vareprøver hjem fra Kina.  (Pris ca. 400 kr.)

Henrik Koudahl:
Nej. Du kan kun få vareprøver hjem - af ringe værdi - i det omfang du driver registreret virksomhed. Så kan du tilgengæld også slippe for både moms og told.

Hej Amino'er

Jeg står i en situation, hvor jeg ønsker at bestille nogle vareprøver hjem fra Kina.  (Pris ca. 400 kr.) skriver du -  og netop det med værdi 400 kr som du vel har betalt - gør at uanset hvis du var registreret virksomhed kunne du ikke få dem ind så vidt jeg bedømmer det - de skal i princip være uden handelsværdi - rene prøver, men Henrik kan sikkert definere bedre grænsen - og fortoldningsgebyr ville ikke ændre sig i alle fald mener jeg

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:22

@ Cookie. Som privatperson er der ingen mulighed for at tage varer hjem efter reglerne om vareprøver.

Hvis man driver virksomhed og importerer krævet det registrering. Vareprøver af ringe værdi er ikke et beløbsmæssig værdi, men et spørgsmål om at den pågældende vareprøve blivet gjort uegnet til videresalg, som også trådstarter er inde på.

Som registreret virksomhed er det muligt som sagt at få vareprøver ind i landet både uden moms og told - og ja selv fortoldninggebyrer kan man slippe for.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:32

Tak for klart svar

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:04

Normalt snyder leverandøre fra Kina. Du kan lave 2 indbetalinger. En på 60 kr. og en på 340 kr. virksomheden skriver så 60 kr. på pakke. Når den bliver stoppet af Postdanmark hvis du benytter (EMS), skal du så fremsende kvittering på de 60 kr.

Det er en normalt fremgang har jeg hørt Big Smile

De gange jeg har handlet med Kina er jeg blevet forslået denne løsning. Så er det jo kun moral der afgøre hvad du vil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56

Remydk:

Normalt snyder leverandøre fra Kina. Du kan lave 2 indbetalinger. En på 60 kr. og en på 340 kr. virksomheden skriver så 60 kr. på pakke. Når den bliver stoppet af Postdanmark hvis du benytter (EMS), skal du så fremsende kvittering på de 60 kr.

Det er en normalt fremgang har jeg hørt Big Smile

De gange jeg har handlet med Kina er jeg blevet forslået denne løsning. Så er det jo kun moral der afgøre hvad du vil.

Og så må vi andre som har moralen i orden og ikke går ind for snyd, sort arbejde og andet vel kunne konstatere, at når du nævner denne mulighed, så er den OK med dig, ellers kom du vel ikke med forslaget, og din moral, Remydk, står derfor lysende klart for mig og kan ikke vaskes.

Personligt kender jeg til utal af snydemetoder efter 10 år med import fra Kina i størelsesordnen 30 Mio p.a. i min tidl. ansættelse, men rådet skal være, kør den rette vej, uden snyd - og det skal så gælde alt - sort arbejde, skat moms og det hele. Ærlighed er lidt som graviditet. Enten er man gravid eller også er man ikke. Den holder ikke med 90% ærlig - og den med at alle andre gør det, den koster os som samfund utroligt meget, som så betales af de ærlige.

Keep Amino CleanBig Smile

vh

Tilmeldt 26. Mar 12
Skrevet kl. 15:09

Tak for det flotte svar. Henrik, hvordan får man det så gjort klart at vareprøven er uegnet til videresalg ? (I forhold til SKAT)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)