Hej, Det er ingen lov at du skal have Stofanet. Jeg tvivler også på, at det er et krav at du skal have Stofanet. Men, hvis der er Stofanet i bygningen så er det i mange tilfælde det bedste tilbud, medmindre der også er fiber. Det er der sjældent etableret i lejlighedskomplekser der ikke er helt nybyggede. Med hensyn til Stofas produktlinje, så fungerer det sådan at du gratis kan opgradere, men det koster penge at nedgradere. Så hvis jeg var dig, så ville jeg oprette en 15/2 Mbit forbindelse og se, om det kan dække mit behov. Hvis dine forældre (jeg går ud fra, at du bor hos dem) har en ADSL forbindelse, så er sansynligheden for at de har mere end 20 mbit meget lille. En 20 mbit ADSL kører som regel aldrig hurtigere end 17 mbit pga. "overhead" - hvorimod at en 15 Mbit kabelforbindelse som regel kører med mindst 15 mbit. Hvis du så oplever, at det er for langsomt - så kan du blot logge ind på "Mine Sider" ved Stofa og skrue op. Det tager kun få timer før din forbindelse får den nye hastighed. Det kan ikke være nemmere ;) |
jegsøger:Bør man kigge på andet end antallet af mbit? fx valg af router eller andet, spiller sådanne ting ind?
Stofas bredbånd er klart dt billigste du kan få, hvis du er tvunget til at have Tv hos dem i forvejen.
Deres router er fin nok til almindeligt brug - dvs du er alene på og flipper ikke totalt ud med at streame film, mens du er online sammen med 10 andre. Til den salgs, kan en bedre og kraftigere router være en god ide.
Jeg har rigtigt gode erfaringer med Stofa - eneste minus, er at de med jævne mellemrum får gravet et af deres kabler over, af en uheldig entreprenør, men det kan de jo ikke gøre for.
Jeg ville personligt ikke vælge den dyreste linje - det er meget sjældent du kan få glade af så meget download hastighed.