Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvivlen får mig til at ligge søvnløs.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 95
Fra  Drie.dk Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

- Jeg har længe gået med drømmen om at starte min egen lille virksomhed, nærmere betegnet et mindre webbureau. Jeg går til dagligt på RTS, hvor jeg til næste år, er uddannet webintegrator.

Planen er så, at starte min egen virksomhed, og drive den ved siden af min uddannelse. Både for at få noget erfaring indenfor virksomheds-verdenen, og for at få lidt ekstra lommepenge. 

Inden for den sidste tid, er jeg virkelig begyndt at ville det, og har derfor læst og læst, men ingen vegne kommet. Der er så mange ting jeg er i tvivl om, så meget at jeg rent faktisk er i tvivl, om jeg overhovedet kan det her.

Jeg håber derfor i kan hjælpe med at få mig lidt ned på jorden igen, og få afklaret et par spørgsmål.

  • 1) - Vil det være en fordel, at lade være mig at registrere min virksomhed, indtil jeg er tvunget til at lade mig moms-registrere?
  • 2) - Hvis jeg registrere mig, vil det så påvirke min SU? Og kan virksomhedsordningen i så fald, stoppe påvirkningen? Idet tænker jeg at simpelthen lade være, med at udbetale noget løn, og lade AL indkomst blive på firma-kontoen, til den dag jeg ikke længere får SU.
Mange hilsner, Dennis.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kanmkøre virkspmhedsordningen og ikke få påvirkning af SU når du overholder reglerne. Du behøver så en revisor vil jeg mene

Lad være med at tænke problemer når du skal sove, i den status kan man slet ikke tænke rationelt, alt overdrives.
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 95
Fra  Drie.dk Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kanmkøre virkspmhedsordningen og ikke få påvirkning af SU når du overholder reglerne. Du behøver så en revisor vil jeg mene

- Det vil jeg lige kigge nærmere på, tak.

Cookie:
Lad være med at tænke problemer når du skal sove, i den status kan man slet ikke tænke rationelt, alt overdrives.

- Jeps, det har jeg fundet ud af, hehe :)

Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet en overbygning af webintegrator-uddannelsen, da den ikke står særlig stærk alene?

Jeg tror desuden ikke det påvirker din SU før du nå en hvis grænse på omkring 8000 kr. gns. pr. måned.(Se mere på su.dk)

Følg søgemaskineoptimering fra denne gut

Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 95
Fra  Drie.dk Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

KRASMUS:
Har du overvejet en overbygning af webintegrator-uddannelsen, da den ikke står særlig stærk alene?

- Hvad tænker du her? Jeg har selv overvejet noget ledelse, kommunikation og organisation, det kræver dog gynmnasiel uddannelse eller to års erhverserfaring. Derudover har jeg bestået HG.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om et simpelt regnskab kan du nok køre det selv, hvis du ved en smule om debit og kredit.

Da jeg flyttede til Thailand med min daværende thailanske kone havde hun et firma i Danmark.

Jeg sendte da et håndskrevet årsregnskab fra Thailand, og ingen sagde en lyd.

Penge ind minus penge ud er ret nemt, hvis der ikke er afskrivninger og værdier.

Tidligere har jeg også selv afviklet et I/S i Danmark.

Det er ikke raketvidenskab, hvis der ikke er omstændige transaktioner.

Hilsen, Robert

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg startede op som freelance webdesigner momsregistrerede jeg mig fra start. Jeg tænkte at jeg skulle til det før eller siden så kunne ligeså godt gøre det fra starten.

Det du tjener i dit firma skal registreres som b-indkomst og ses altså ikke anderledes end hvis du har et job ved siden af dit studie. Jeg mener også det er omkring de 8000,- pr. mnd. du må tjene når du er på SU. Kommer du til at tjene mere end dette kan du bare vælge din SU fra nogle måneder. Jeg mener det er helt op til 16.000 du må tjene i de måneder hvor du har valgt din SU fra.

Selve regnskabsdelen kan du nemt lave i et Excel ark - det gør jeg faktisk stadig, da et enkeltmandsfirma er ganske overskueligt. En kolonne med indtægter og en med udgifter. Moms regnskabet laves på næsten samme måde. En kolonne med købsmoms og en med salgsmoms.

Når du har registreret et enkeltmandsfirma får du en udvidet selvangivelse, de ekstra felter der skal udfyldes giver næsten sig selv.

Det er bare med at komme i gang. Har du flere spørgsmål siger du bare til, så skal jeg svare på bedste vis.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej min ven!

- Jeg driver til daglig mit eget webbureau og er selv en ung knægt på 19 ;-)

Hvis du har spørgsmål eller andet, så vil jeg gøre alt for at hjælpe! Kontakt mig på Skype: Ebbe-Hansen


Ha' en super dag! 

Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 95
Fra  Drie.dk Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene! De har allerede nu, hjulpet mit tunge hoved lidt! 

Rigtig god dag til jer alle! :-)

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis Arnsberg:

  • 1) - Vil det være en fordel, at lade være mig at registrere min virksomhed, indtil jeg er tvunget til at lade mig moms-registrere?

Dels er det ikke særlig besværligt at momsregistrere virksomheden og dels så får du altså også fordelene i at kunne trække moms fra når du køber produkter.

Da vi lavede den første momsafregning i min første virksomhed fik vi en check fra Skat (da vi havde købt 2 computere som det første). Det var en fantastisk start på vores virksomhed! :)

Dennis Arnsberg:

  • 2) - Hvis jeg registrere mig, vil det så påvirke min SU? Og kan virksomhedsordningen i så fald, stoppe påvirkningen? Idet tænker jeg at simpelthen lade være, med at udbetale noget løn, og lade AL indkomst blive på firma-kontoen, til den dag jeg ikke længere får SU.

Selve registreringen har ingen betydning på din SU. Men ja, virksomhedsordningen er løsningen på dit problem. Vær dog opmærksom på at det nok er nødvendigt at få en revisor til at lave det for dig (for 3-5.000 kr. vil jeg gætte på).

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)