Jeg har lige oprettet et nyt firma og sendt papirerne ind til Erhvervs og selskabsstyrelsen. Da jeg allerede har et andet firma (hvor jeg nærmest kun har et CVR for momsens skyld) viser det sig så at Erhvervsstyrelsen så opretter et SE nr under det nuværende CVR nr. Problemet er bare at mit nye firma sådan set er hovedfirmaet og det der skal stå på div. papirer, fakturaer osv. og det ser jo lidt dumt ud at man slår det op for at finde ud af at det hedder noget andet. Altså: Nuværende firma 1 skal ned som firma 2 Nok om det, mit spørgsmål er, hvem skal jeg kontakte for at ændre dette. Erhvervs og selskabsstyrelsen eller SKAT (det er kun på deres hjemmeside under "min side" at jeg kan se SE nr på det nye firma) ? Hvordan har I andre gjort, hvis I har 2 virksomheder? Erfaringer modtages gerne. Tak |
Ja men det du har oplevet er der mange andre - inkl. mig selv - der har oplevet. To firmaer som intet branchemæssigt har med hinanden at gøre som registreringsmæssigt bliver slået sammen.
Du kan kontakte Erhvervs- og Selskabsstyrelsen og få det ordnet. Jeg fik det lavet før omlægningen men prøv at ring til dem.