Hej allesammen, Ja spørgsmålet er lige ud af landevejen... Hvordan laver jeg fx et exel dokument om til en pdf fil? (hvis det overhovedet kan lade sig gøre) Det kunne også være et billed jeg gerne ville sende afsted i pdf format... Nu har jeg bare inden for den sidste uge skulle bruge det et par gange, og istedet for at læse 10 websider igennem, så kunne det jo være der lige sad en der viste præcist hvordan man lige gør sådan noget... På forhånd tak ![]() Herlig hilsen Ania |
PDF hvordan???
Når du så vil lave en fil til en pdf, så printer du den bare med "cutepdf" printeren, ligesom du ville printe på en almindelige printer. Programmet er gratis. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Microsofts nyeste version af Office pakken, Office 2007, kan også gøre det. Der kan du eksempelvis vælge at gemme et Word dokument som PDF. |
|
|
Installerer du Acrobat bliver der automatisk tilføjet PDFikoner til din officepakke, inklusiv Outlook og også i Internet Explorer, så kan du herfra generere pdf´er. Specielt funktionen med Outlook er jeg glad for - du udpeger en mappe eller din Indbakke, og vælger PDFikonet, og så genereres en pdf med alle mails og alle vedhæftede filer. |
Tusinde tak for alle svarene... Jeg har installeret cutepdf og hold da helt k... hvor er det nemt, lige noget for sådan en som mig ![]() God weekend Ania |
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Macbruger kan udskrive til PDF via OSX systemet uden specialprogram! For de af jer der bruger mac OSX fra Apple, er fremstilling af en pdf fil meget nemt. Reglen er følgende: Alt hvad du kan udskrive på en printer, kan du også lave en pdf version af!
Normalt vælger du at udskrive ved klik på en "print knap", men vælg istedet for: Klik på Æble-P - (P for Print) - den åbner samme menu som print/udskrift knappen, Nu oprettes et pdf dokument helt automatisk - med det navn du gemmer det under. Der kan være nogle situationer, hvor resultatet i pdf - ikke helt er som du så det på skærmen, årsagen kan være mange, men det kan gå galt med webdokumenter.
Ønsker du at læse mere for at blive bedre til at bruge en mac computer? Evt. lære mere om styresystemet Tiger eller Leopard eller mac programmer kan du læse mere min webside: Aktiv Data Der kan du læse om mac tip og triks, om e-bøger (i pdf format) til selvstudium, evt. bestille macundervisning (3 eller 6 timer), privat eller i firmaet, kun på små hold med 1 - 3 personer. Er i 3 personer - kan i dele udgiften til undervisnings honorar i 3 - prisen er den samme! Ingen windows spørgsmål!
I er hjerte velkommen med jeres spørgsmål til ovennævnte, desuden rådgiver jer gerne for evt. skift til mac platformen, om det er den rigtige løsning, Med venlig hilsen Flemming Elimar Jensen, Aktiv Data |