Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge personligt ejet virksomhed til anden personligt ejet virksomhed ?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

10-15000 + skat af salgsprisen. Er det dét du siger at jeg økonomisk skal forholde mig til ? 

Er der desuden ikke noget med at det ikke længere er gratis at oprette en privat virksomhed

Gælden til skat anerkender jeg skam, det bliver bare ikke med 100000 nu og her den bliver betalt...

Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 15:32

@Martin,

Nej, men jeg kan forsikre dig om at de er bedøvende ligeglade... 

Svaret er klart og letforståeligt "SKAT ER IKKE NOGEN BANK!"

Og det kan man jo så vise forståelse overfor eller ... ja... gå hjem...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:40

Det er ikke virksomheden du sælger hvis det er et personligt selskab, men navnet og aktiverne kan du godt sælge, og det ville undre hvis ikke skat ville se grundigt på prisen, hvis din bror overtog, og så ville de jo tage disse penge som del af de 100.000 kr. Din bror ville så stå som arbejdsgiver og skulle stå for løn, feriepenge og hvad ved jeg, og skat vil kræve en del af lønnen, efter vurdering af hvad du skal ha til rest for at kunne ha visse mindstekrav.
Jeg kan ikke se det løser noget med din bror, for det er de samme penge der tjenes og du vil ikke ha mindre ved selv at køre en virksomhed, som jeg ikke kan se skats fordel ved at kræve lukket, hvis den er dit indtægtsgrundlag.
Det eneste der kunne ses som fordel var, din bror skulle beholde noget overskud og give dig sort, men det er både ulovligt, meget bøvlet, og til at gennemskue for skat, så umiddelbart ville jeg da se om ikke skat er enig i, at du skal køre videre og betale hen ad vejen, hvad de nu regner ud du kan.
Bliver det nej, ja så kan din bror ansætte dig og du kan la ham bruge firmanavnet.
Er det ApS er det naturligvis muligt at sælge hele firmaet, men jeg har svært ved at se fordelen når selskabets værdier består af en computer og din hjerne/indsats
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 15:49

Det skal siges at jeg ikke forventer at blive boende i Danmark. Hvis det ender således at min virksomhed tvangslukkes, så flytter jeg til Spanien og åbner en konsulent virksomhed dér. Denne virksomhed kan jo så fakturere hvem som helst for ydelser, herunder min brors evt. kommende virksomhed. Men der skal ikke være noget med sorte penge, det har jeg simpelthen ikke nerver til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01

Det lyder i alle fald klogt at holde rene linier, det andet har knust alt for mange, men lad os høre hvad enden bliver, om skat tvangslukker hvis du kan vise, at det er dit eneste indtjeningsgrundlag
God vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 17:21

Alt i alt er mine muligheder vel følgende: 

1. Find 100000 på 6 dage
2. Gå efter et mirakel og genforhandle med SKAT
3. Skaf en investor / garant
4. Lad virksomheden blive lukket og sælg ydelser til en ny virksomhed istedet

Jeg er påbegyndt med et likviditets budget i sidste uge, jeg formoder at det vil der blive behov for uanset om det er SKAT eller en investor der skal vurdere mulighederne.

Andet jeg kan gøre ? 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)