Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress eller ej ?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Livingplus Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle I dygtige mennesker der ved en hulens masse om hjemmesider.

Jeg er ikke kommet så meget længere, siden jeg for nogle måneder siden stillede spørgsmål om valg af templates fra f.eks. wordpress eller andet der kunne være bedre. Om muligt er jeg nok blevet langt mere forvirret og usikker på hvad jeg skal gøre. 

Min hjemmeside ser derfor stadig sådan ud bygge ud fra Bricksite gratismoduler : www.livingplus.dk

Dog er jeg jeg nået så langt, at nedenstående template fra wordpress for bedre design tænker jeg kunne være et godt valg, hvor mulighed for både information (om særligt indretningskonsulentydelser)  og e-salag (af boligudstyr) kan kombineres på en fornuftig måde?

http://themeforest.net/item/mazine-wordpress-theme-a-wp-ecommerce-theme/full_screen_preview/198602?ref=lvraa&ref=lvraa&clickthrough_id=98513524&redirect_back=true

Er det her jeg skal starte og bare springe ud i at få bygget en ny hjemmeside med ovenstående template – og hvad så med webhotel ? Skal jeg ved samme moment f.eks. vælge at flytte fra dandomaine  hvor jeg til Meebox som jeg har læst så mange positive anbefalinger om?

ELLER er det mere spørgsmål om SEO og link-building jeg mere skal fokusere på at få gjort noget ved med eksisterende hjemmeside, frem for at få lavet en hel ny hjemmeside med bedre design og flere funktionsmuligheder i design opsætning.

Som I sikkert kan fornemme fra ovenstående mange spørgsmål, at det største problem for mig er, at jeg godt ved, at min hjemmeside helt sikkert kan gøres langt bedre. Og behøver det. MEN, at jeg simpelthen ikke har overblik over HVILKE MANGLER min eksisterende hjemmeside jeg mest skal have øje for at få gjort noget ved.

Håber meget, at nogen ud fra mine mange spørgsmål. kan gøre det lidt mere klart for mig, hvilken rækkefølge og prioriteringer jeg bedst kan gøre af nødvendige optimering af min hjemmeside: 

Enten gøre det selv, eller måske langt bedre - betale den pris der skal til, for f.eks. at få en professionel til at se på SEO optimering og/eller at sætte en hel ny hjemmeside op ud fra en egnet wordpress template og webhotel osv., så siden bare kører, og jeg herefter selv løbende kan 'fylde på' af relevante ændringer af info og billeder m.v.  som jeg har kunnet med Bricksitemoduler.

Og såfremt en professionel vil tage fat i opgaven  - hvad skal jeg regne med at det kan gøres for? 

Livingplus Interiør.  www.livingplus.dk

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 12:41

Hvad er årsagen til at du vil skifte?

Det er nok mere det du skal kigge på. Hvis du endnu ikke er stødt på begrænsningerne i dit bricksite, så fortsæt med at bruge det. Hvis der er noget du mener kan gøres anderledes og bedre, så skift. Der er mange som vil sidde hungrende efter at give dig en god pris på et skift fra et system til et andet. Skal heller ikke kun undsige mig, at være i samme kategori. Men hvis du er tilfreds med hvad du har, så synes jeg absolut ikke du skal skifte, og i stedet skal du fokusere dine resourcer andet steds. Det kan være SEO, processer eller noget helt tredje.

SEO mæssigt er der bl.a. URLer, og en masse overflødig kode i hjemmeside som kan rettes. Social media, hvor Facebook kan være en god idé. Hvis du vil optimere mod salg, er der en lang række ting der bør fokuseres på. Vigtigst, at salg bliver første prioritet.

Jeg kan sagtens hjælpe dig med at flytte hjemmesiden til en Wordpress løsning, men vurder først om det er nødvendigt. Mener du så at det er nødvendigt, er du mere end velkommen til at kontakte mig direkte.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Livingplus Skrevet kl. 12:44

Måske er det langt mere konkret at spørge: 

Hvilke svagheder og mangler har min hjemmeside www.livingplus.dk?

og hvilke ting skal og bør jeg se nærmere på at ændre/forbedre for at den bliver bedre,

Og hvad kan jeg få professionel hjælp til, når jeg max.har råd til få tusinde kr. ? 

Venligste søndagshilsner 

Ann 

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Livingplus Skrevet kl. 12:49

Hej Michael,

Tak for dit input - vores indlæg krydsede :-) 

Som jeg forstår på dig, så er det SEO der er mest mangelfuld på min hjemmeside ? er det rigtig forstået? 

(område jeg slet ikke har forstand på) - så det betyder at jeg her må købe mig til professionel hjælp

Hvad vil det mon løbe op i ? 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 12:58

For mig at se, går indholdet i mange retninger. Et sted vil du sælge dig selv som indretningskonsulent, et andet sted vil du informere om en masse mærkevarer inden for indretning, og et tredje sted vil du sælge en masse indretningsartikler, og et fjerde sted fortæller du om events og arrangementer. For mig at se, vil du rigtig meget!

Så for at starte med, hvad du selv kan gøre, så skal du kigge på hvad du vil med hjemmeside? Hvad er vigtigst for dig, fokuser på det, og sælg det til dine besøgende/kunder! :)

Nu har du jo rigtig meget indhold, og det vil være synd at slette det. Noget andet du kan gøre er, at pakke det indhold væk du ikke skal bruge. Det skal stadig være synligt for søgemaskiner m.fl. men du kan f.eks. skjule det fra hovedmenuen.

Der var vist lige en lille krydsning mere, men svarer vist meget godt på begge spørgsmål. :) SEO er dog, en løbende udgift, og er mest relevant hvis du har problemer med at tiltrække besøgende, eller relevante besøgende. Der skal du have fat i statistikken. :)

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Livingplus Skrevet kl. 13:15

Michael, Ja, du har helt ret - jeg vil gerne rigtig meget, hvilket  også en af mine største hurdles, at få gjort det overskueligt.

Derfor er en af mine overvejelser også at løsningen er flere hjemmesider hvor tingene bliver adskildt. 

Above all : Jeg har også en fysisk butik, så jeg mener det vigtigste for min hjemmeside er  er at være synlig på nettet, som et godt 'visitkort', der giver kunder godt førstehåndsindtryk og skaber lyst til at komme ud til min fysiske butik.

Det er der hvor kunder først virkelig får den god fornemmelse for, hvad mit firma kan tilbyde af services og varer som de vil få glæde af. 

e-salg delen er mest som supplement - for folk med lang fysisk afstand fra min butik, at det kan være et  alternativ til køb, når de ikke har mulighed for at komme ud til selve butikken. 

En ny hjemmeside bygget ud fra wordpress platform er mest for at få et bedre designudtryk, og flere funktionsmuligheder end bricksite giver mulighed for,  

men det jeg særligt vil have størst fokus og større synlighed omkring, er den del som har med boligindretningskonsulentydelser at gøre. 

Mvh

ann 

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Livingplus Skrevet kl. 13:23

Michael:
SEO er dog, en løbende udgift, og er mest relevant hvis du har problemer med at tiltrække besøgende, eller relevante besøgende. Der skal du have fat i statistikken. :)

Lige nu har jeg gennemsnitlig unikke besøg på ca. 150 / døgn.

Let statistik jeg har gjort ved at spørge ind til 1. gangs kunder i min fysiske butik viser, at det ofte ER afledt af, de har følt sig inspireret til at opsøge min forretning efter de har været inde på min side. 

Så derfor ved jeg at det vil gavne mit firma, hvis jeg kan få flere unikke besøgende end p.t. 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)