Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning til udlandet - hvad sker der så?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber at nogle herinde kan være behjælpelige.

Jeg har en virksomhed (et ApS) her i Danmark som kører forrygende. Vi arbejder med internetløsninger, så vi møder altså ikke kunderne.

Nu er sagen den at min mand har fået et tilbud i udlandet, som vi har utrolig svært ved at sige nej til. Vi vil dog ikke flytte hvis det er på bekostning af vores danske virksomhed.

I tilfælde af at det er muligt, så vil vi flytte og fortsat lade virksomheden være dansk - stadig betale virksomhedsskat og moms, men ikke selv få løn fra virksomheden.. Dermed får vi lavet en god stor opsparing i vores firma indtil vi engang beslutter at vende tilbage (eller få lidt løn derfra alligevel).

Er det muligt og er der bestemte regler man bør være opmærksomme på?

Min mand og jeg ejer hver 50% af virksomheden og dermed ville "alle ejere" af virksomheden altså melde sig ud af Danmark. Vores virksomhed vil være nødt til at have en postbox adresse (hvis man kan det?) og ingen af os ville have bolig eller noget i Danmark. Vi vil nok faktisk kun komme til Danmark til jul, så vores tilknytning til landet vil ene og alene være vores virksomhed.

Det blev en lang smøre, men jeg håber at nogle kan sætte mig ind i relevante plusser, minusser og regler man skal være opmærksomme på.

Jeg kan nævne at landet vi skal flytte til er 100% skattefrit for lønmodtagere, så min mand vil derfor ikke skulle betale skat af sin løn (idet vi jo melder os ud af danmark)... 

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var det jeg tænkte :)

Dog nævnte skat også at det havde været en helt anden sag hvis det havde været et personligt ejet/enkeltmandsvirksomhed. Så disse regler er kun gældende for selskaber

Jeg håber at jeg nu har styr på alle regler og hvis nogle ligger inde med andre oplysninger tager jeg gladeligt imod :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)