Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til regnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i gang med at sælge mine egne Photoshop kurser. Det går OK i forhold til at det er bierhverv. Men der skal jo betales skat, så jeg vil høre hvad kravet er til regnskab? Er det noget man selv kan lave, eller skal der være en revisor ind over?

- Søren

IT-support og (produkt fotos) i Århus : www.pionersoft.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08

Hej.

Ja..du kan godt selv lave det....(forudsætter enkeltmandsfirma).

Indtægter/Udgifter...aktiver/passiver.

Regnskab skal ikke afleveres til SKAT i første omgang, men kun oplysninger vedrørende virksomheden på

selvangivelsen.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 11:09

Jeg antager at der er tale om en enkeltmadsvirksomhed med en overskuelig omsætning. Du skal udarbejde et regnskab, men der er ikke krav til revision eller den slags. Så du skal blot finde dine nøgletal som omsætning osv. frem og indberette dem på din udvidede selvangivelse. Og så betaler du skat af virksomhedens overskud. Hvis du har modet på at udarbejde disse tal, så er der ingen problemer i at gøre det selv.

Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:16

OK, det lyder godt. Ja, det er enkeltmandsvirksomhed, og jeg regner i første omgang ikke med at omsætte for alverden. Hvad er omsætningsgrænsen for hvornår man skal være momsregistreret ?

Og hvad koster det, hvis en revisor skal udfylde den udvidede selvangivelse?

Skal man registrere virksomheden et sted, eller får man automatisk en udviddet selvangivelse i skattemappen på skat's hjemmeside?

- Søren

IT-support og (produkt fotos) i Århus : www.pionersoft.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)