Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af mærkevaretøj..!!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

jeg er en ung iværksætter med mod på at starte min egen lille internethandel. Jeg kunne godt tænke mig at sælge lacoste tøj/sko da jeg selv rigitg godt kan lide tøjet. : -)

Mit spørgsmål lyder: - Hvor og hvordan kan jeg importere Lacoste?   er der krav fra staten om import?  hvordan gør jeg?   skal jeg moms registrers når jeg importere?

på forhånd tak.

Peter

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 09:11
Du kan ikke bare importere mærkevarer, måske fra Kina, men så er det med 99% sikkerhed kopi-varer, så pas på med det.

Det er meget svært at komme ind hos de kendte leverandører, og er næsten umulig når man udelukkende sælger på nettet. Du kan dog starte noget parallelimport, læs mere her, men så kan du ikke være sikker på hvad du for og ikke altid få det nyeste, og med sikkerhed bliver du bandlyst af de danske leverandører, hvis du starter med dette. Dog er det sådan rigtig mange webshops fungerer, så farligere er det skam ikke.

// Jesper Skov

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 02:45
Jeg kan godt lide den positive udstråling der er over dit indlæg, desværre er det hele ikke helt så let.
Du bør absolut momsregistreres, du skal jo både styre og betale indgående og udgående moms, eller i hver fald differencen, og du skal sikkert bruge det til at blive dvs. have kredit ved, Told & Skat.

Mht. import har Jesper Skov, helt ret, man kan ikke bare begynde at sælge især varemærker, der kan kan være agenter der har aftaler om at skulle godkende evt. forhandlere og meget andet finurlig jura. Parallelimport er som nævnt et helt legal måde at drive forretning (noget af det EU er grundlagt på faktisk - varenes fri bevægelighed). Ved parallelimport, husk at være helt sikker på at væren er ægte men bare købt billigere, ellers har du agenter og forhandlere i nakken med det sammen og en kopisag på mærkevarer kan koste hus og hjem.

Det kunne være du skulle se om du kunne få forhandlingen af andet smart tøj i danmark i stedet for?

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)